شهر جدید پردیس

0
2081
پردیس

شهر جدید پردیس

شهر جدید پردیس در 18 کیلومتر شرق تهران و در محور تهران به آبعلی واقع شده است. در واقع غرب آن را شهر تهران، شرق آن را دماوند، شمال آن را شمیرانات و جنوبش را پاکدشت تشکیل می دهد.

شهر پردیس همانند شهر پرند، هشتگرد و اندیشه از مقصد های جدید اطراف پایتخت بوده و بخش هایی همچون مرکزی، بومهن و جاجرود را در خود دارد؛ بخش مرکزی شامل دهستان کرشت، بخش بومهن شامل گلخندان و دهستان طاهرآباد و بخش جاجرود شامل دهستان جاجرود و سعدآباد می باشد. در رابطه با آب و هوای شهر پردیس می توان گفت این منطقه تقریبا نیمه سرد بوده و در سال میانگین بارش شهر پردیس سیصد و پنجاه میلی‌متر گزارش شده است.

شهر پردیس دارای یازده فاز بوده که هرکدام ویژگی های خاص خودشان را دارا هستند و از این تعداد فازها، 8 فاز مسکونی، 2 فاز صنعتی و یک فاز آموزشی تحقیقاتی می باشد و در حال حاضر 150 هزار نفر جمعیت دارد که با تحویل پروژه های مسکن مهر این تعداد به 600 هزار نفر خواهد رسید.

در رابطه با مسکن در شهر جدید پردیس به 2 مورد خانه های شخصی ساز و مسکن مهر می توان اشاره کرد که هرکدام قیمت ها و خصوصیات خاص خود را دارند. اما متاسفانه قیمت واحد های مسکن مهر در چند سال اخیر 4 برابر شده و بخشی از این افزایش قیمت به خاطر تورم در ساخت و ساز و رشد قیمت مسکن درتهران و اطراف آن بوده و بخشی از آن به خاطر سرمایه گذاری ها و اشتغال در شهر پردیس می باشد.

نقشه فازهای پردیس

مراکز درمانی شهر جدید پردیس

در شهر پردیس تعدادی مرکز درمانی ساخته شده و همچنین ساخت آن رو به افزایش است از جمله آن ها می توان به بیمارستان شفا، درمانگاه مهرجرد، درمانگاه کوثر و مرکز بهداشت شهر پردیس اشاره کرد.

مراکز تجاری اداری تفریحی شهر جدید پردیس

شهر پردیس از امکانات تجاری اداری مناسبی از جمله مجتمع تجاری گلستان، مجتمع امید، پاساژ پردیس، مرکز تجاری ایران زمین، مرکز خرید ولیعصر، مرکز خرید الماس، مجتمع تجاری بهارستان و پاساژ نیما برخوردار است. همچنین مراکز تفریحی مانند پارک های مشاهیر، سلامت، نورالشهدا، گلها، قائم، ارغوان، پارک ولایت، بوستان الغدیر، باغ گل و پارک خلیج فارس در شهر جدید پردیس برای رفاه شهروندان ساخته شده اند.

بیمارستان شفا پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک قائم پردیس

ادارات دولتی شهر جدید پردیس

این شهر مانند پایتخت و شهرهای بزرگ دیگر کلیه خدمات دولتی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره امور مالیاتی، اداره کار- تعاون و رفاه اجتماعی پردیس، اداره آموزش پرورش پردیس، اداره صنعت – معدن و تجارت پردیس، پلیس راهور، دادگستری، کلانتری پردیس، اداره منابع طبیعی شهر جدید پردیس، فرمانداری شهرستان پردیس، سازمان حمل و نقل، شهرداری، شرکت عمران شهر جدید پردیس و… برخوردار است.
مراکز آموزش عالی و پژوهشی شهر جدید پردیس
از مراکز آموزشی شهرجدید پردیس می توان به دانشگاه آزاد اسلامی پردیس و دانشگاه پیام نور واحد پردیس، پارک فناوری پردیس که اولین و یکی از پر اهمیت ترین پارک های فناوری بین المللی است و در نزدیکی شهر جدید پردیس قراردارد.

سرمایه گذاری مسکن در پردیس

با توجه به چند ویژگی شهر پردیس می توان گفت سرمایه گذاری در این شهر با سود بالایی همراه خواهد بود. از جمله قرارگیری در یکی از جاده هایی که به شمال کشور منتهی می شود و همین امر موجب شده موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و جذب توریست پیدا کند.

از دیگر دلایلی که می توان سرمایه گذاری در این منطقه را توجیه کرد این است که در شهر تهران با توجه به تورم بسیار بالای مسکن، افراد جهت خرید خانه و یا اجاره به سمت شهرهایی همچون پردیس هجوم آورده اند و همین امر سبب افزایش قیمت مسکن در پردیس شده است و این افزایش قیمت ممکن است ادامه دار باشد. با توجه به جمعیت اکنون پردیس و جمعیتی که در آینده ای نزدیک به این شهر اضافه خواهد شد، در رابطه با زیرساخت های لازم از جمله تجهیزات و تاسیسات شهری، مراکز تفریحی، مراکز درمانی، مراکز تجاری و آموزشی باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

پردیس

فازهای پردیس

شهر جدید پردیس از 11 فاز تشکیل شده که در فازهای 1 تا 4، پروژه های مسکونی بسیاری شکل گرفته و این فازها کاربری مسکونی دارند. فاز 6 شهر جدید پردیس برای انجام امور آموزشی و تحقیقاتی بوده و فاز 7 کاربری صنعتی دارد.

فاز یک شهر جدید پردیس

این فاز از قدیمی ترین فازهای پردیس بوده و امکانات رفاهی و تفریحی خوبی در این فاز قرار دارد. در نتیجه فاز 1 پردیس از جمعیت بیشتری برخوردار است.

فاز یک پردیس

فاز 2 شهر جدید پردیس

در فاز 2 پردیس نیز همانند فاز 1 آن امکانات رفاهی و تفریحی زیادی فراهم آمده است. در نتیجه قیمت خانه در فاز 1 و 2 نسبت به فازهای دیگر بالانر می باشد.

فاز 2 شهر پردیس

فاز 3 شهر جدید پردیس

امکانات خوبی که در فاز 3 شهر جدید پردیس فراهم آمده باعث شده بسیاری، جهت خرید خانه به این فاز از شهر جدید پردیس روی آورند. از جمله این امکانات می توان به مجتمع تجاری مانند امید، سپید، یاقوت، کوهستان، ثامن، امکانات تفریحی مانند پارک ولایت که بازی کودکان و وسایل ورزشی خوبی در خود دارد، اشاره کرد.

فاز 3 شهر پردیس

فاز 4 شهر جدید پردیس

در فاز 4 شهر جدید پردیس، علاوه بر برج های آسمان خراش، خانه های ویلایی نیز وجود دارد و معمولا متراژ خانه ها بالاتر از 80 متر می باشد. ناگفته نماند چندین مجتمع تجاری و پژوهشکده هم در این فاز احداث شده و یا در حال  ساخت می باشد. از مزایای فاز 4 شهر جدید پردیس می توان به عریض بودن معابر، قیمت تقریبا مناسب زمین و مسکن، امکنات رفاهی اشاره کرد.

نقشه فاز 4 پردیس

فاز 8 شهر جدید پردیس

در فاز 8 پردیس، بیشتر خانه های مسکن مهر به چشم می خورد و علاوه بر مسکن مهر، خانه های آپارتمانی که متراژ واحدهای آن ها پایین بوده نیز در فاز 8 پردیس ساخته شده است؛ شاید به دلیل همین ساخت و سازهای فراوان است که کیفیت بعضی از پروژه ها پایین می باشد. اما اگر بخواهیم از مزایای فاز 8 پردیس بگوییم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی راحت این فاز به جاده های بین شهری و تهران
  • کیفیت خوب آب و هوا به دلیل قرارگیری فاز 8 پردیس در منطقه کوهستانی
  • عریض بودن خیابان های فاز 8 پردیس
  • وجود امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی خوب در فاز 8 پردیس
  • تعداد طبقات ساختمان هایی که در این فاز ساخته می شوند کم بوده و معمولا 3، 4 و یا 5 طبقه هستند و همین ساعث به وجود آمدن آرامش نسبی در این منطقه می شود.

فاز 8 شهر پردیس

فاز 8 از فازهای پردیس

فاز 9 شهر جدید پردیس

این فاز از شهر جدید پردیس به مرکز شهر بسیار نزدیک بوده و واحد آپارتمان های فاز 9 دارای چشم انداز بسیار زیبایی هستند و در عین حال قیمت پایین تری نسبت به بقیه فازها دارند.

فاز 9 پردیس

فاز 11 شهر جدید پردیس

در حال حاضر فاز 11 آخرین فاز شهر جدید پردیس بوده که به آن شهرک آرا هم گفته می شود. خانه هایی که در فاز ساحته شده و یا در حال ساخت هستند زیر نظر یک شرکت ترکیه ای به نام کوزو می باشد. از مزایای فاز 11 شهر جدید پردیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد کم بلوک های ساختمانی در این فاز یاعث به وجود آمدن چشم انداز خوب برای واحدهای ساختمان ها شده است.
  • وجود امکانات رفاهی مناسب
  • دسترسی خوب و راحت به لواسانات
  • داخل واحدهای مسکونی به دلیل استفاده از یتن سازه تونلی کوچکترین صدایی از واحدهای همجوار شنیده نمی شود.

فاز 11 شهر پردیس

فاز یازده پردیس

بهترین فازهای پردیس برای سرمایه گذاری

فازهای 1و2و3 شهر پردیس به دلیل امکانات خوبی که دارند برای زندگی کاملا مناسب هستند. بعد از 3 فاز اول شهر پردیس فازهای 4و8و11 قابل سکونت هستند. با توجه به اینکه تقاضا و تعداد معاملات در فازهای 1و2و3و8و11 بالا هست، این فازها برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب هستند ولی در فازهای 4و5و10 با توجه به اینکه هنوز زیرساخت های لازم فراهم نیست برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسبند. البته فازهای 4 و 8 و 10 برای خرید زمین گزینه های مناسبی به حساب می آیند.

در رابطه با فاز 6 و 9 به دلیل قرارگیری پارک علم و فناوری در فاز 6 و نوع کاربری هایی که به زمین داده می شود، برای سرمایه‌گذاری گزینه خوبی محسوب نمی شود. به دلیل مشکلاتی که در روند ساخت و ساز در فاز 9 وجود دارد این فاز نیز برای سرمایه‌گذاری چندان مناسب نیست.

مسکن مهر پردیس

در شهر جدید پردیس خرید مسکن مهر با هدف سرمایه گذاری بلند مدت گزینه مناسبی است اما کسانیکه برای سکونت، مسکن مهر را انتخاب کرده اند باید توجه داشته باشند هیچ تضمینی برای تحویل دادن به موقع واحدها وجود ندارد و کیفیت زیرساخت های مسکن مهر پایین است ولی در کل به خاطر قیمت های پایین مسکن مهر پردیس درفاز های 5و8و9و11 و البته بخشی از فاز 3، این واحدها طرفداران خود را دارند. ناگفته نماند کسانیکه خواستار این واحدها هستند می توانند از وام های مسکن مهر با سود 4 درصد با بازپرداخت های طولانی استفاده کنند.

مسکن مهر پردیس

خرید زمین در پردیس

در ابتدا برای خرید زمین در شهر پردیس سعی کنید بعد از تحقیقات اولیه خودتان، از مشاوران املاک راهنمایی بگیرید و سوال های مربوط به سند، خوب بودن زمین در این منطقه، کاربری زمین(زمین هایی که کاربری مسکونی دارند از زمین هایی که از زمین هایی که از نوع باغ هستند ارزش بیشتری دارند) و … را می توانید بپرسید. بعد از این تحقیقات مطمئن شوید فروشنده، مالک زمینی است که قصد فروش آن را دارد و اینکه از طرف مالک اختیار فروش دارد. اسناد و مدارک را حتما هنگام معامله به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که ملک به شخص دیگری فروخته نشده باشد.

مقایسه شهر جدید پردیس با پرند

شهر پرند از نظر قدمت قدیمی تر از شهر پرند میباشد بنابراین از نظر امکانات و خدمات موقعیت بهتری برای سکونت میباشد.شهر پردیس دسترسی راحت تری به پایتخت دارد و همچنین از نظر آب و هوایی و امکانات فرهنگی،رفاهی،آموزشی،درمانی و فضای سبز شهری مطلوب تر از پرند میباشد.

در مقابل قیمت واحد ها در شهر پرند کمتر بوده و جای پیشرفت بسیاری دارد که از این حیث گزینه ی مناس تری برای سرمایه گذاری میباشد چون از نظر رفاهی هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشته و با قیمت خیلی پایین میتوان واحد مسکونی خریداری کرد.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09123109984

مطلب قبلیشهرک گلستان
مطلب بعدیبرج پارسیان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید