شهرک های منطقه 22

0
2773
نقشه منطقه 22

شهرک های منطقه 22

منطقه 22 با دربرگیری یک هفتم از مساحت شهر تهران بزرگ‌ترین منطقه پایتخت به حساب می آید، که محلات این منطقه هر کدام 6 تا 8 بخش را شامل می شوند.

شهرک های منطقه 22

محلات منطقه 22

موقعیت مکانی شهرک های منطقه 22

منطقه 22 واقع در شمال غرب تهران، از مناطق نوساز تهران می‌باشد که  از سمت شمال به کوهستان البرز، از سمت شرق به حریم رودخانه کن، از سمت جنوب به آزادراه تهران-کرج و از سمت غرب به جنگل‌های دست کاشت وردآورد محدود می‌شود.

شهرک های منطقه 22 در موقعیت مناسبی، برای دسترسی عالی به بزرگراه‌های بسیاری ازجمله بزرگراه همت، بزرگراه آزادگان و بزرگراه حکیم که جزو اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی تهران می‌باشند، قرار دارد.

موقعیت شهرک های منطقه 22

خرید خانه در شهرک های منطقه 22

با توجه به پیشرفت بسیار سریع منطقه 22 و با در نظر گرفتن این منطقه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت ، خرید خانه در شهرک های منطقه 22، جهت سرمایه‌گذاری و همچنین سکونت، گزینه مناسبی می ‌باشد. پروژه‌های این منطقه، به دو دسته پروژه‌های ساخته شده و پروژه‌های پیش‌فروش،که شامل پروژه‌های تعاونی‌ساز و شخصی‌ساز می‌باشند، دسته بندی می‌شوند.

مسکن در منطقه 22

دهکده المپیک

از قديمي‌ترين شهرک های منطقه 22، دهکده المپیک است، که درگذشته ورزشكاران كشورهاي آسيايي برای مسابقات در این محله اقامت داشتند و دارای 45 سال پیشینه می باشد.

شهرک گلستان(راه آهن)

شهرک راه‌آهن با نام کنونی شهرک گلستان از دیگر شهرک های منطقه 22 بوده، و در گذشته اراضی این منطقه با نام لتمال‌کن شناخته ميشده و مزارع و باغ‌های متعلق به فئودال‌های زمين‌دار اهل منطقه کن بوده است.در سال 1340 با تشکیل تعاونی کارکنان شرکت راه‌آهن و واگذاری قطعات در ابعاد 300 و 500 متری به کارکنان این شرکت باعث شکل گیری این محله شد.با گذر زمان و گسترش این منطقه که در گذشته محدود به اراضی شخصی بوده، امروزه محله‌های زیادی را شامل می‌شود.

شهرک چیتگر(امام رضا)

شهرک چیتگر یکی از شهرک‌های درحال ساخت کشور در غرب تهران منطقه 22 می‌باشد، در ضلع شمالی این شهرک اتوبان شهید همت (شهید خرازی)، در ضلع شرقی شهرک بلوار ایران خودرو، در ضلع جنوبی اتوبان حکیم (شهید همدانی) و در ضلع غربی شهرک بلوار پژوهش که در نهایت به آزاد راه تهران-کرج منتهی می‌شود، واقع شده است. نزدیکی این شهرک به پارک جنگلی چیتگر، باغ ملی گیاه شناسی و شهربازی منطقه 22 یا همان شهربازی هزارو یک شهر، این پروژه را به گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و سکونت، تبدیل کرده است.

شهرک چیتگر

شهرک چیتگر دارای پهنه های A-B-C-D-E می باشد که به شرح زیر است:

پهنه a شهرک چیتگر (بوستان)

مبنای سرمایه‌گذاری در این پهنه بر اساس پیش‌فروش و واگذاری حق امتیاز صورت می‌گیرد و که فعالیت این پهنه در دست تعاونی‌های مختلف ارتش می باشد؛ که بلوک‌ها با نام‌های پامچال و ارکیده مشخص می‌شوند.

پهنه b چیتگر (سروستان)

پهنه بی (B  ) شهرک چیتگر در منطقه 22، دارای 16 برج می‌باشد که در غرب دریاچه چیتگر، بلوار پژوهش قرار دارد. شرکت تعاونی مسکن عمران هادی وابسته به بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی در این پهنه فعالیت میکند. برج‌های پروانه‌ای شکل بتاجا پهنه B، از بالا شبیه به عدد بی نهایت (&) است؛ سازه‌های این بلوک‌ها از نوع فلزی، با اتصالات پیچ و مهره است که باعث مقاومت آن در برابر زلزله شده است.

پهنه B شهرک چیتگر

پهنه c چیتگر (نارنجستان)

برج‌های پهنه C شهرک چیتگر به شرح زیر می باشند:

  1. 4 برج نیروی زمینی ارتش پهنه C چیتگر
  2. برج نیروی هوایی (H2) پهنه سی شهرک چیتگر
  3. برج نیروی دریایی (مرجان) پهنه C شهرک چیتگر
  4. برج‌های پدافند هوایی ارتش پهنه C شهرک چیتگر توسط تعاونی مسکن پدافند ارتش ساخته

پهنه C شهرک چیتگر

پهنه d چیتگر

پهنه D شهرک چیتگر چهارمین قسمت از شهرک چیتگر است که به تازگی گودبرداری و ساخت و ساز خود، در جنوب بزرگراه حکیم را آغاز کرده است.

پهنه e شهرک چیتگر

سرمایه گذاری در این پهنه با توجه به شرایط منطقه و موقعیت شهرک چیتگر که گزینه مناسبی بشمار میرود، به صورت خرید سهام20 و 50 متری انجام میشود.این پروژه با هدف توانمندسازی کارکنان ارتش در حال اجرا است.

شهرک مرواریدشهر

یکی از شهرک های مدرن منطقه 22 که روز به روز در حال پیشرفت میباشد شهرک مرواریدشهر بوده که در بلوار اردستانی احداث شده است. برای کسب اطلاعات جامع و  دقیق در رابطه با شهرک مرواریدشهر و پروژه های ساخته شده و  در حال احداث آن به مقاله مرواریدشهر  در همین بلاگ مراجعه کنید.

شهرک چشمه

با قدمت ترین محلات منطقه 22 شهرک چشمه با 40 سال میباشد که توسط تعاونی کارکنان شرکت راه آهن احداث شده است. اکثر منازل ویلایی بوده و آپارتمان هایی با بیش از 3 طبقه دیده نمی‌شود و از لحاظ ظاهر شهرسازی یعنی نوع جدول کشی،فضای سبز شهر،خیابان بندی و … دارای گواهینامه استاندارد میباشد.

این شهرک دسترسی سریع و آسان به بزرگراه آزادگان شمال، میدان ساحل و دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر را دارا میباشد.

این شهرک مابین ابتدای آزادگان تا میدان المپیک واقع شده و از خیابان های اصلی آن میتوان به خیابان امیر کبیر،خیابان یاس و بلوار امیرکبیر اشاره کرد.

شهرک چشمه

شهرک الهیه

از شهرک‌های دیگر منطقه 22، شهرک الهیه غرب است که با توجه به موقعیت مکانی عالی و معماری به‌روز، پیشرفت قابل توجهی در آینده برای این پروژه وجود دارد. از ویژگی‌های مهم دیگر پروژه تراکم پایین ساختمان‌های شهرک و کم واحد بودن ساختمان‌ها است به‌طوری که بیشتر از 6 واحد نیستند، که مزیتی برای داشتن محیطی استاندارد و رفاه خوب ساکنان آن به شمار می آید، و برخی واحدهای درحال ساخت پروژه‌، درحال فروش و پیش‌فروش است.

شهرک الهیه

شهرک آتی‌شهر(همراه شهر)

شهرک آتی شهر در نزدیکی محله وردآورد در کیلومتر 17 آزاد راه تهران –کرج یکی از شهرک های مسکونی مدرن منطقه22 به حساب می‌آید.

این شهرک با ساخت و معماری مدرن خود در مجموع 17برج در 3فاز توسط شرکت آتی ساز کار خود را شروع کرد و توسط شرکت همراه اول ساخت و ساز شهرک به پایان رسید.

که در مقاله شهرک آتی شهر (شهرک همراه شهر) میتوانید جزییات کامل این شهرک را مطالعه نمایید.

شهرک آتی شهر

شهرک شهید باقری

شهرک شهید باقری از شهرک های قدیمی منطقه22 به حساب می‌آید که امروزه با افزایش برج سازی در این منطقه از استان، این شهرک نیز به 2 بافت جدید و قدیم تبدیل شده است.در بافت قدیم آپارتمان ها 4 طبقه و 6 طبقه و در بافت جدید شاهد برج های 12 تا 20 طبقه هستیم.

شهرک شهید باقری منطقه22

این شهرک واقع در منطقه22  دسترسی بسیار مناسبی به بزرگراه شهید خرازی و تهران-کرج دارد و همچنین به دلیل نزدیکی به آبشار تهران،دریاچه شهدای خلیج فارس و بازار بزرگ ایرانمال از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار میباشد، و از شهرک های خوش آب و هوای این منطقه بشمار میرود.

برج های ساخته شده در بافت جدید به نام های برج های سفید و برج های سماء معرفی میشوند، که در ادامه به مختصر به آن ها میپردازیم.

برج های سفید

شش برج مدرن و لوکسی که در شمال بزرگراه همت در شهرک مسکونی شهید باقری دیده میشوند به برج های سفید معروف میباشند، که این برج ها شخصی ساز بوده و با 19 طبقه از بهترین متریال روز دنیا ساخته شده اند.

این برج ها نیز از امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری برخوردار میباشند به این صورت که چند واحد تجاری در این برج ها به عنوان واحد های رستورانی،هایپرمارکت، کافی شاپ، بوتیک و قنادی در نظر گرفته شده است.

برج های سفید شهرک شهید باقری

برج های سماء

برج های سما از برج های مسکونی شهرک شهید باقری به شمار میروند، این مجتمع مسکونی در قالب 12 برج 15طبقه توسط تعاونی های اورگان سپاه ساخته شده اند.

این مجتمع از امکاناتی نظیر واحد های تجاری برای رفع نیاز های ساکنین، مسجد و فضای سبز و همچنین از نگهبانی 24 ساعته برخوردار میباشد.

مجتمع مسکونی سما

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیخرید مسکن در منطقه 22
مطلب بعدیپروژه های منطقه 22 تهران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید