زندگی در شهر پرند

0
4259
زندگی در شهر پرند

زندگی در شهر پرند

سکونت در پرند همان طور که می دانیم امروزه شهرنشینی به شدت گسترده شده است و همین موضوع باعث بالا رفتن جمعیت تهران گردیده  و به همین سبب مردم به سمت زندگی در شهرهای اطراف تهران روی آورده اند و شهرهای پردیس و پرند برای سکونت پرطرفدار بوده اند.

پرند

شهر پرند جزو شهرستان رباط کریم بوده و 17هزار هکتار وسعت دارد و همانطور که در عکس شهر پرند مشاهده می کنید؛ پرند از سرزمین ایرانیان پرند تا ماهشهر کرج کشیده شده است.

این شهر در 30 کیلومتری تهران و ضلع جنوب غربی آن قرار گرفته است. شهر پرند از 7 فاز تشکیل شده است که هر دو کاربری مسکونی و صنعتی در آن‌ها وجود دارد. در شهرک پرند تهران ترافیک بسیار کم و هوا بدون آلودگی است به همین علت برای ساکنین تهران که قصد فرار از آلودگی و شلوغی دارند گزینه مناسبی است.

شهرک پرند در مجاورت فرودگاه امام خمینی قرار دارد و همچنین ایستگاه مترو مخصوص خود دارد. در این شهر به سبب وجود شهرک های صنعتی و پروژه های عظیم در حال ساخت از جمله مسکن مهر، نیروگاه پرند و رودشور زمینه اشتغال برای ساکنین فراهم است.

جمعیت شهر پرند

جمعیت شهر پرند بر اساس سرشماری سال 1395، 97474 نفر اعلام شده است که اکثرا از اطراف تهران و دیگر استان ها هستند که به جهت آلودگی کمتر هوا، میزان ترافیک کم و البته قیمت نسبتا پایین مسکن به نسبت داخل شهر تهران این شهر را برای سکونت انتخاب کرده اند.

فازهای شهر پرند تهران

فاز صفر و یک پرند خانه ها به دو صورت شخصی ساز و ویلایی ساخته شده اند؛ فاز صفر با 70 هکنار و فاز یک با 110 هکتار وسعت تاسیس شده است، خانه در این دو فاز نسبت به فازهای 4،5و6 گران تر هستند، جمعیت در آنها کمتر و امکانات و فضای سبز بیشتر است.

فاز 2 پرند

اگر بخواهیم زندگی در شهر پرند به خصوص زندگی در پرند را بررسی کنیم می توان گقت فاز 2 پرند در 173 هکتار زمین ساخته شده و خانه ها بیشتر باغ ویلایی هستند و فاز 3 در 250 هکتار زمین ساخته شده و به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود در بخش شمالی فاز 3 خانه ها عمدتا ویلایی مشابه فاز 2، اما در بخش جنوبی مانند فاز 4 اکثر خانه ها از مسکن مهر هستند. این دو فاز گرانترین بخش های شهر پرند هستند.

فاز 4 پرند

فاز 4 پرند نقطه آغاز کار مسکن مهر در شهر پرند است. مسکن مهر در این شهر از فاز 4 کلنگ خورده است و تا فازهای بعدی ادامه داشته است هر چند این پروژه با مشکلات زیادی مواجه است؛ به گزارش سایت شرکت عمران پرند در خصوص پروژه مسکن مهر، مدیرعامل شرکت عمران پرند از مردم بابت کاستی های پیش آمده عذزخواهی کرده است و گفت: از ۸۷ هزار واحد مسکن مهر ۷۷ هزار واحد را تحویل داده‌ایم و تا پایان سال همه واحدها را تحویل مردم می‌دهیم.

فاز 5 و 6 پرند

هر چه از فازهای صفر و یک دور شویم و به سمت فازهای 5 و 6 برویم پروژه مسکن مهر گسترده تر و  امکانات رفاهی کمتر می شود. از نقاط ضعف در امکانات پرند فاز 5 و 6 می توان به آسفالت های خراب، انبوه زباله های ساختمانها،  کمبود فروشگاه برای تهیه مایحتاج افراد و از همه مهمتر کمبود خدمات امدادی و اورژانسی اشاره کرد.

خریداران و سرمایه گذاران ملک همیشه بین شهر پرند و پردیس مردد هستند و می خواهند بدانند زندگی در شهر پرند بهتر است یا زندگی در پردیس و از منابع بسیاری مانند دیوار مسکن پرند تهران یا مشاورین املاک پرند می توان پرس و جو کرد اما ما در ادامه این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

به طور کلی می توان ویژگی های زندگی در شهر پرند را اینگونه خلاصه کرد :

  1. آب و هوایی بدون آلودگی
    از آنجا که این شهر در نزدیکی شهریار و کرج قرار گرفته است، آب و هوای بسیار تمیز و خنکی دارد. بسیاری به دلیل همین ویژگی،این منطقه را جهت سکونت انتخاب کرده اند.
  2. محیط دنج شهر پرند
    در شهر پرند خبری از شلوغی و ترافیک نیست و افراد جهت تردد از وسیله نقلیه عمومی مانند مترو استفاده می کنند. این ویژگی موجب راحتی زندگی در شهر پرند شده است.
  3. امکانات آموزشی خوب
    ناگفته نماند دو دانشگاه بزرگ آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور در شهر پرند قرار دارد.

دانشگاه آزاد پرند

امکانات تفریحی شهر پرند

علاوه بر مجموعه سرزمین ایرانیان، پیست اتومبیلرانی، اسب سواری، موتورسواری حرفه ای در شهر پرند قرار دارد. همچنین برای کودکان نیز شهربازی مخصوصی طراحی شده است. این ویژگی، زندگی در شهر پرند را لذت بخش کرده است. شهر پرند از داشتن بناهای تاریخی نیز بهره‌مند استکه از آن جمله می توان به بنای قلعه سنگی اشاره کرد که نماد باستانی بودن پرند محسوب می شود. به دلیل ویژگی های ذکر شده، بسیاری سرمایه گذاری و خرید زمین و حتی زندگی در شهر پرند را انتخاب کرده اند.

شهر پرند

حمل و نقل و دسترسی شهر پرند

این شهر دارای دسترسی به آزادراه تهران-ساوه، آزادراه تهران-قم، راه آهن تهران-جنوب میباشد . دسترسی مترو این شهر خط یک مترو تهران میباشد که انتهای آن به آزادراه تهران-قم و فرودگاه امام خمینی به شهر پرند ختم میشود.

خط یک مترو روزانه 11 مرتبه از تهران به پرند قطار دارد که از شهر پند نیز خطوط تاکسی و اتوبوسرانی و همچنین تاکسی ون به ایستگاه مترو صادقیه را دارد. فاصله این شهر تا تهران 35، تا شهریار 20، تا کرج 40، تا ساوه 75 و تا شهر قم 110 کیلومتر فاصله دارد.

پرند یا پردیس؟

شهر پردیس سال ها قبل از تاسیس شهر پرند تاسیس شده است به این خاطر می توان گفت زندگی در شهر شهر پرند نسبت به پردیس آینده روشن تری دارد و سرمایه گذاری در پرند قطعا موفق تر از پردیس خواهد بود.

زندگی در شهر پرند یا زندگی در پردیس

در مقایسه پرند یا پردیس می توان گفت به واسطه قدیمی تر بودن پردیس امکانات در این شهر بیشتر است به همین خاطر سکونت در پردیس اکنون بهتر است اما سرمایه گذاری در پرند موفق تر خواهد بود.

اگر نگاهی به سایت های آگهی به خصوص سایت دیوار تهران پرند انداخته باشید متوجه می شوید قیمت مسکن در پرند نسبت به پردیس پایین تر است اما از سویی امکانات فرهنگی و آموزشی در پردیس بسیتر وجود دارد، در شهر پرند تنها یک دانشگاه آزاد پرند و یک دانشگاه پیام نور وجود دارد.

پردیس

مسایل زیادی در حال حاضر وجود دارند که شرایط زندگی در شهر پرند را سخت کرده اند، یکی از آن ها وجود پروژه های مسکن مهر پرند و کوزو پرند است چرا که بزرگ ترین پروژه مسکن مهر در کشور در این شهر احداث شده است و به طبع این موضوع باعث تراکم جمعیت در شهر پرند و به دنبال آن کاهش امکانات در پرند می شود.

در مقایسه پرند و پردیس باید بگوییم خدمات اورژانسی، امدادی و درمانی در شهر پردیس نسبت به بیمارستان های پرند بهتر و بیشتر بوده، آب و هوای شهر پردیس بهتر از پرند و همچنین دسترسی به تهران از سمت پردیس راحت تر از پرند است، مسیر پردیس به تهران نصف مسیر پرند به تهران است.

در نهایت با همه اطلاعاتی که در مورد وضعیت پرند و پردیس ارایه دادیم تصمیم گیرنده نهایی شما هستید که زندگی در شهر پرند را انتخاب نمایید یا زندگی در پردیس.

زندگی در شهر پرند یا هشتگرد

شهر هشتگرد بعد از راه اندازی مترو تهران هشتگرد و آسان تر شدن رفت و آمد بین پایتخت و این شهر و از طرفی به سبب اشتغال زایی در شهرک های صنعتی که در شهر هشتگرد وجود دارد، شهر هشتگرد را جهت سکونت و بعضا برای سرمایه گذاری انتخاب کردند. در همین راستا قیمت مسکن نیز به همین واسطه بالاتر رفت.

حال زندگی در شهر پرند نیز مزایا و معایب خود را دارد. با توجه به نوسانات قیمت مسکن در چند سال اخیر نمی توان به طور قطع گفت که قیمت خانه در شهر پرند یا هشتگرد کدام بالاتر است. گاهی این قیمت بالاتر و گاهی پایین تر بوده و گاهی با هم برابری می کند. اما باید ویژگی های دیگری غیر از مسکن مانند امکانات و … را در مورد زندگی در شهر پرند یا هشتگرد جهت تصمیم نهایی بررسی کرد.

زندگی در پرند یا هشتگرد

سرمایه گذاری در شهر پرند

با توجه به پیشرفت شهر پرند به لحاظ امکانات و البته شرایط ویژه های آب و هوایی، یکسری از افراد زندگی در شهر پرند را انتخاب می کنند و بعضی از افراد نیز سعی بر سرمایه گذاری در این شهر دارند که این سرمایه گذاری می تواند هم در حوزه پروژه های مسکونی و هم در بخش های خدماتی باشد. جهت سرمایه گذاری در شهر پرند بیشتر بر روی فازهای 4 تا 6 که پروژه های مسکن مهر را دارندمی توان تمرکز کرد. ولی برای زندگی در شهر پرند، فازهای 0 تا 3 که پیشرفت خود را تا به الان داشته اند، انتخاب کرد.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیبرج های عظیم زاده
مطلب بعدیشهر جدید هشتگرد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید