امکانات منطقه چیتگر

4
1746
امکانات منطقه چیتگر

امکانات منطقه چیتگر

منطقه چیتگر

چیتگر محله ای است در منطقه 22 که در شمال غربی تهران قرار گرفته است و به خاطر سازه های مدرنی که در آن احداث شده بسیار معروف است و نیز به خاطر جا ذبه های گردشگری از جمله دریاچه چیتگر، پارک جنگلی چیتگر و … .
همین مسئله، آب و هوای بسیار دلپذیری را برای منطقه چیتگر فراهم کرده است و از آلودگی هوای آن کاسته. زمین های این محله در گذشته متعلق به خانواده فرمان روایان و فیروزگر بود که بعد از انقلاب این زمین ها به سازمان زمین شهری واگذار شد و بعد ها تصمیم دولت بر این شد که این منطقه را به شهر تهران اضافه کند و محله جدیدی به نام محله چیتگر تاسیس کند.

دریاچه چیتگر

دریاچه شهدای خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی در ایران است که در شمال غربی شهر تهران در منطقه 22 وافع شده است. به سبب امکانات تفریحی جذابی که در دریاچه چیتگر فراهم شده است؛ از جمله دوچرخه سواری، قایق رانی، شهربازی، سینما 6 بعدی، مجموعه بام لند و … بسیاری این مکان را جهت گذراندن اوقات قراغت خود انتخاب می کنند.
دریاچه خلیج فارس

پارک جنگلی چیتگر

در منطقه 22، با توجه به روند سریع ساخت و ساز وجود فضای سبز و بوستان های جنگلی اهمیت فراوانی دارد. در همین راستا پارک جنگلی چیتگر به سبب پوشش گیاهی و وسعت زیاد جهت رفع برخی از نیاز های منطقه 22 می تواند نقش مهمی ایفا کند. این بوستان در سال 1342 احداث شد و اکنون تحت مدیریت شهرداری منطقه 22 است.
در بوستان جنگلی چیتگر انواع گونه های گیاهی به چشم می خورد مانند اقاقیا، زبان گنجشک، پلت، نارون چتری، ارغوان، انواع بلوط و … و همین طور انواع گونه های جانوری همچون طوطی، مینا، کلاغ، گنجشک، سنجاب و روباه.
پارک چیتگر

مجتمع تجاری طوبی

مجتمع تجاری اداری طوبی در بلوار کوهک منطقه 22 قرار گرفته است و شامل 21 طبقه می باشد. این مجتمع در موقعیت بسیار خوبی به لحاظ دسترسی آسان به اتوبان های اصلی شهر، مترو چیتگر واقع شده است و این امکان را برای افراد به وجود اورده است تا به راحتی به این مجتمع دسترسی داشته باشند. در طبقه زیرین مجتمع طوبی، فروشگاه هایپرمی قرار دارد که ساکنین منطقه 22 به خصوص محله کوهک به راحتی می توانند مایحتاج رندگی خود را از این فروشگاه تامین نمایند.
امکاناتی که برای مجتمع طوبی درنظر گرفته شده شامل موارد زیر است:

  •  2 لاین آسانسور پانوراما
  • 4 لاین آسانسور در بخش تجاری اداری
  • 4 لاین اسانسور در بخش تجاری
  • سیستم برق اضطراری
  • سیستم اعلام و اطفا حریق
  • سیستم چیلر مرکزی جهت سرمایش و گرمایش

علاوه بر فروشگاه هایپرمی، 2 سالن بازی برای کودکان، تالار پذیرایی نیز وجود دارد. وجود مجتمع طوبی به امکانات منطقه چیتگر افزوده است.
مجتمع تجاری طوبی

مجتمع مسکونی کادوس

پروژه برج مسکونی اداری کادوس در منطقه 22 تهران- بلوار کوهک قرار گرفته و در قالب یک برج 25 طبقه ای که 2 طبقه اداری و 3 طبقه پارکینگ دارد ساخته شده است. امکاناتی که برای برج کادوس در نظر گرفته شده شامل موارد زیر می باشد:

  • سالن ورزشی
  • سالن بیلیارد
  • سونا و جکوزی
  • انباری
  • کتابحانه
  • دوربین مداربسته
  • سیستم مانیتورینگ

برج کادوس در موقعیت بسیار خوبی به لحاظ دسترسی آسان به اتوبان های شهید همت، شهید فهمیده و شهید همدانی قرار دارد.
برج کادوس منطقه 22

امکانات منطقه چیتگر

مترو چیتگر

ایستگاه مترو چیتگر از ایستگاه های خط 5 مترو تهران می باشد که در بزرگراه لشگری واقع شده است. امکاناتی که در این ایستگاه به چشم می خورد شامل: تلفن عمومی کارتی، پله برقی، رمپ، سرویس بهداشتی عمومی، نمازخانه، دفتر اشیا گمشده، پایانه اتوبوسرانی، پارکینگ عمومی، پایانه تاکسیرانی، دفتر پلیس مترو، سوپرمارکت و غرفه فروش عطر.
متروی چیتگر
خطوط اتوبوسرانی ایستگاه مترو چیتگر
ایستگاه مترو چیتگر به شهرک شهید باقری
ایستگاه مترو چیتگر به پایانه دریاچه
ایستگاه مترو چیتگر به همت-شریعتی
ایستگاه مترو چیتگر به شهرک دانشگاه
خطوط تاکسی مترو چیتگر
به میدان المپیک
به میدان ساحل
به خیابان گلها
به میدان کاج

مسیر چیتگر

آدرس: تهران، منطقه 22، بین بزرگراه های شهید همدانی و شهید خرازی
خوشبختانه بواسطه اتوبان های مهمی منطقه چیتگر را احاطه کرده است، دسترسی به این منطقه کار ساده ای است؛ اگر با خودرو شخصی قصد رفتن به این منطقه را داشته باشید با طی کردن مسیر علامه جعفری< اتوبان شهید همدانی < بلوار گیاه شناسی <بلوار میعاد به راحتی می توانید به منطقه چیتگر دسترسی پیدا کنید. هم چنین اگر از سمت اتویان آزادگان و یا اتوبان همت وارد اتوبان شهید خرازی می شوید باید وارد خروجی دریاچه شوید.
در صورتیکه قصد رفتن به منطقه چیتگر با استفاده از وسیله نقلیه مترو را دارید باید در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شده و با استفاده از اتوبوس شهرک شهید باقری به دریاچه چیتگر بروید و اگر بخواهید به پارک جنگلی چیتگر بروید چون این پارک در نزدیکی مترو قرار دارد نیازی به اتوبوس هم نیست.

داروخانه های چیتگر

  • داروخانه کیان(دکتر پریشان زاده)
    آدرس: بلوار کوهک، نبش نسیم دهم
    تلفن: 46023704
  • داروخانه دکتر افسانه حسینی
    آدرس: کوهک، نسیم 16، مجتمع تجاری طوبی
    تلفن: 46085037
  • داروخانه خلیج فارس
    آدرس: میدان دریاچه، بلوار میعاد، بلوار میرکمالی، برج بیمه
    تلفن: 44740450

از دیگر امکانات منطقه چیتگر می توان به سراهای محله اشاره کرد که که در منطقه کوهک و در منطقه چیتگر شمالی قرار دارند.

نقشه منطقه چیتگر

منطقه چیتگر در غربی ترین نقطه پایتخت واقع شده است که از سمت شرق به آزادگان، از غرب به شهرک های سروآزاد و پیکانشهر، از سمت شمال به اتوبان همدانی و از سمت جنوب به بزرگراه تهران -کرج محدود شده است.
نقشه منطقه چیتگر

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیآینده منطقه 22
مطلب بعدیپروژه های اطراف دریاچه چیتگر

4 دیدگاه‌ها

    • با سلام
      اگر بخواهیم قیمتی تقریبی از خانه های کل منطقه 22 را بدهیم ( البته قیمت ها نسبی است) :
      میانگین قیمت آپارتمان در حال حاضر در منطقه وردآورد متری 17 میلیون تومان، در منطقه چیتگر متری 30 میلیون تومان، دریاچه 33 میلیون تومان، کوهک 36 میلیون تومان، شهرک گلستان 37 میلیون تومان و دهکده المپیک 38 میلیون تومان می باشد.
      خواندن مقاله “ قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر ” نیز خالی از لطف نیست.

    • با سلام

      بهترین محله های چیتگر :

      شرق آزادگان؛ از مناطق دور محله چیتگر بوده که البته به خاطر آرامشی که در این منطقه حکمفرماست بسیار دنج می باشد.
      کوهک؛ این منطقه به خاطر دسترسی عالی به مترو چیتگر و پارک جنگلی چیتگر و البته مجتمع تجاری اداری طوبی جزو پرطرفدارترین منطقه در محله چیتگر است.
      غرب دریاچه چیتگر؛ این منطقه در واقع به خاطر شهرک های مدرن و برج های مسکونی و تجاری لوکسی که ساخته شده معروف بوده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

      خواندن مقاله “منطقه چیتگر” را ازدست ندهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید