منطقه چیتگر

4
1996
منطقه چیتگر

 منطقه چیتگر

محله چیتگر تهران ، محله ای است در شمال غرب و منطقه ۲۲ شهرداری تهران، این محله یکی از بزرگ ترین محله های شهر تهران به شمار می رود. چیتگر را نمی توان جزء محله های قدیمی تهران نامید، این منطقه که به شهرک های جدید و مدرنش معروف است، از ساختمان های نوساز و برج‌های بلند قامت تشکیل شده است، همچنین این منطقه به دلیل جاذبه های گردشگری خود مانند جنگل و دریاچه دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر بوده و نسبت به مناطق دیگر تهران از آلودگی کم تری هم برخوردار است.مساحت محدوده چیتگر چیزی حدود۶۲۰۰ هکتار است که ۱۳۰۰ هکتار آن به فضاهای سبز تعلق دارد.

منطقه چیتگر

نقشه محله چیتگر

محله چیتگر تهران از شمال به اتوبان شهید همدانی از شرق به بزرگراه آزادگان از جنوب به آزادراه تهران_کرج و از غرب به پیکان شهر و آزاد شهر متصل می شود.

چیتگر

تاریخچه محله چیتگر

اراضی این محله در گذشته به خانواده فرمانروایان و فیروزگر تعلق داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به سازمان زمین شهری تعلق گرفت و با گذشت زمان و افزایش جمعیت و ترافیک در استان تهران تصمیم بر آن گرفته شد این اراضی به شهر تهران اضافه شود و به محله چیتگر نام گذاری گردید. با این تصمیم شهرداری و دیگر ارگان های کشوری شروع به ساخت پروژه های متعدد در این منطقه شدند که این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری استان تهران تبدیل کرد.

جاذبه های گردشگری محله چیتگر

این منطقه علاوه بر بافت شهری مدرن خود که شامل برج های نوساز میباشد از جاذبه های گردشگری بی نظیری برخوردار میباشد که همه روزه جمعیت زیادی از استان تهران را به سمت این منطقه میکشاند. مراکز تجاری اداری متعددی از جمله بازار بزرگ ایران مال،مجتمع تهران مال، مجتمع باملند و طوبی و همچنین پروژه های در حال ساخت آرتمیس،رز مال و لکسون را میتوان نام برد.

از جاذبه های تفریحی نیز میتوان به دریاچه مصنوعی شهدای چیتگر،پارک جنگلی چیتگر، پارک آبشار تهران و باغ گیاه شناسی ملی اشاره کرد.

دریاچه چیتگر

یکی از مراکز تفریحی مهم منطقه 22 دریاچه چیتگر (شهئای خلیج فارس) میباشد. در این مجموعه علاوه بر چشم انداز زیبای دریاچه و ساحل آن، پرش آزاد، سرسره، قایق سواری، چرخ و فلک، راید اسکیت هوایی، سینمای چند بعدی و … نیز وجود دارد. اگر میخواهید با جاذله های دریاچه بیشتر آشنا شوید مقاله دریاچه چیتگر را از دست ندهید.

مراکز درمانی و بهداشتی محله چیتگر

با گسترش جمعیت در این منطقه از استان تهران مراکز درمانی بهداشتی مجهزی احداث شده است که درمانگاه، داروخانه و بیمارستان های متعددی را شامل میشود.میتوان گفت این منطقه به دهکده سلامت برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل شده است.

درمانگاه شبانه روزی ولیعصر، بیمارستان فوق مجهز تریتا و بیمارستان در حال احداث دکتر سمیعی از مراکز به نام منطقه به حساب می آیند.

بیمارستان فوق تخصصی تریتا

بهترین منطقه چیتگر

محله چیتگر به دلیل جاذبه های گردشگری بسیاری که در خود گنجانده یکی از پرطرفدارترین محله های منطقه 22، به شمار می رود.

بهترین محله های چیتگر :

  • شرق آزادگان؛ از مناطق دور محله چیتگر بوده که البته به خاطر آرامشی که در این منطقه حکمفرماست بسیار دنج می باشد.
  • کوهک؛ این منطقه به خاطر دسترسی عالی به مترو چیتگر و پارک جنگلی چیتگر و البته مجتمع تجاری اداری طوبی جزو پرطرفدارترین منطقه در محله چیتگر است.
  • غرب دریاچه چیتگر؛ این منطقه در واقع به خاطر شهرک های مدرن و برج های مسکونی و تجاری لوکسی که ساخته شده معروف بوده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

شهرک چیتگر

ایستگاه مترو چیتگر

این ایستگاه از ایستگاه های خط 5 مترو تهران(خط سبز) میباشد که در سال 1384 تاسیس گردیده است. این ایستگاه در کیلومتر 8 اتوبان تهران –کرج بلوار علیمرادی در محله کوهک واقع میباشد.خطوط اتوبوسرانی این ایستگاه مترو به شرح زیر میباشد:

خط 251: ایستگاه مترو چیتگر به شهرک دانشگاه(منطقه21)

خط 326: ایستگاه مترو چیتگر به تقاطع همت و شریعتی (سه راه ضرابخانه)

خط 328: ایستگاه مترو چیتگر به پایانه شهید جوزانی و دریاچه چیتگر

ایستگاه مترو چیتگر

پهنه C شهرک چیتگر (نارنجستان)

برج های پهنه C شهرک چیتگر یا همان پهنه نارنجستان زیر نظر 4 تعاونی در حال ساخت می باشد :

  1. تعاونی نیروی هوایی ارتش

شامل برج های B6 که به برج خلبانان نیروی هوایی ارتش معروف است و برج H2.

  1. تعاونی نیروی زمینی ارتش

شامل برج های چهارگانه نارنج 1 تا نارنج 4 می باشد.

  1. تعاونی پدافند هوایی خانم الانبیاء ارتش

شامل برج های C و H می باشد.

  1. تعاونی نیروی دریایی ارتش

این تعاونی برج مرجان را در حال ساخت دارد.

پهنه C

پهنه D شهرک چیتگر

پهنه D شهرک چیتگر چهارمین سایت مسکونی از شهرک مسکونی امام رضا (شهرک چیتگر) می باشد که اخیرا و با رایزنی های فراوان موفق به دریافت مجوز جهت گود برداری و ساخت و ساز در جنوب بزرگراه حکیم شده است.

حدس می زنیم که تاخیر به وجود آمده در این امر بخاطر مجاورت این پهنه با باغ ملی گیاه شناسی در منطقه 22 می باشد و در این مدت کارشناسان مشغول بررسی احتمال صدمه خوردن گونه های گیاهی مختلف این پارک و میزان حساسیت آن ها به آلاینده ها و ذرات ناشی از فعالیت های کارگاهی بوده اند.

پهنه دی چیتگر

پهنه E شهرک چیتگر

پهنه e شهرک چیتگر در انتهای بلوار طبیعت واقع شده است، از شرق به دریاچه چیتگر، از شمال به مجتمع تجاری تفریحی ایرانمال و از جنوب به پارک جنگلی چیتگر مشرف است و این پروژه نزدیکترین پهنه به ایرانمال و دریاچه چیتگر است .
این پهنه دارای دسترسی آسان به اتوبان حکیم یا همدانی ،اتوبان همت و خرازی ،آزادگان شمال و جنوب ،و همچنین به اتوبان تهران کرج (شهید فهمیده) میباشد.قابل رشد ترین پهنه شهرک چیتگر را میتوان پهنه e نام برد .

این پهنه دارای سهام 50 متری و 20 متری در راستای توانمندسازی کارکنان ارتش است.

پهنه E

پهنه B شهرک چیتگر

پهنه B شهرک چیتگر امام رضا که با نام سروستان نیز شناخته میشود دارای 16 برج بوده، طراحی برج ها به گونه ای میباشد که هر برج دارای 2بال غربی و شرقی بوده و به شکل پروانه درآمده است که همچنین در این پهنه اگر مرکز هر برج را نیز به هم وصل کنیم کل پهنه نیر به شکل پروانه در می‌آید.

نام گذاری برج های این پهنه به صورت A و N و F و G و B و D بوده که این سری برج ها در تعداد طبقات، مساحت زیر بنا و تا حدودی در طراحی از یکدیگر متمایز هستند.

این پهنه از سمت شرق به بازار بزرگ ایرانمال، از جنوب به باغ گیاهشناسی ملی و پارک جنگلی چیتگر و از سمت شمال نیز به شهربازی در حال احداث هزار و یک شهر و آبشار تهران دسترسی دارد.

پهنه بی چیتگر

چیتگر شمالی کجاست؟

محله چیتگر شمالی که در منطقه 21 تهران قرار دارد که با چیتگر منطقه22 متفاوت بوده این محله از شمال به اتوبان تهران کرج و از سمت جنوب به بزرگراه شهید لشگری محدود میباشد. از سمت شرق به کارخانه سایپا دیزل و از سمت غرب به شهرک شهرداری منتهی میشود. از امکانات و خدمات این شهرک میتوان به بوستان های یاس و مادر، زمین چمن مصنوعی و باشگاه ورزشی شهدای چیتگر، سرای محله چیتگر شمالی و دفتر پیشخوان دولت اشاره کرد.

چیتگر جنوبی کجاست؟

محله چیتگر جنوبی نیز که در منطقه 21 تهران قرار دارد نباید با چیتگر منطقه 22 اشتباه گرفته شود.این محله در همسایگی محله وردآورد، شهرک دانشگاه تهران، شهرک سینمایی غزالی، چیتگر شمالی و شهرک شهرداری قرار دارد که از شمال به بزرگراه لشگری، از شرق به خیابان زامیاد، از جنوب به بلوار ایران خوردو و از غرب به بزرگراه فتح و بلوار تولیدگران منتهی شده است.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیشهرک شهید خرازی
مطلب بعدیشهرک چیتگر

4 دیدگاه‌ها

    • به طور کلی می توان گفت منطقه 22 دارای محله های بسیاری است که می تواند با هر سلیقه ای جور باشد، اما بر اساس نتایج اخیر، محله کوهک به لحاظ شرایط آب و هوایی، دسترسی به اتوبان های اصلی کشور، مترو چیتگر و نیز دسترسی به امکانات تفریحی و رفاهی به نسبت محله های دیگر مورد استقبال بیشتری از افراد جهت خرید خانه و سرمایه گذاری قرار گرفته است. برای این منظور می توانید مقاله منظقه چیتگر را مطالعه بفرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید