شهرک چیتگر

8
2233
چیتگر شهرک

شهرک چیتگر

شهرک چیتگر یا همان شهرک امام رضا از بزرگترین پروژه های منطقه 22 است که زیرنظر شرکت بنیان توسعه و عمران هادی   (وابسته به تعاونی ارتش) در حال احداث می باشد.

شهرک چیتگر در ضلع غربی دریاچه خلیج فارس واقع گردیده و دارای حدود 5 پهنه بوده که پهنه A  تا C شامل 20 هزار واحد مسکونی و در حال احداث است.شهرک چیتگر (شهرک امام رضا) از شمال با اتوبان همت، از شرق با بلوار ایران خودرو، از جنوب با اتوبان حکیم و از غرب با بلوار پژوهش متصل است. هم چنین شهرک چیتگر در همسایگی پارک جنگلی چیتگر و باغ ملی گیاه شناسی و نیز مجتمع تفریحی و گردشگری هزار و یک شهر قرار دارد.

با توجه به ویژگی های خاص و قابل توجه شهرک چیتگر می توان این شهرک را یکی از بهترین محله های منطقه 22 دانست.شهرک چیتگر را می توان یکی از بهترین مناطق برای کسانی که قصد خرید خانه و سرمایه گذاری دارند دانست.

شهرک چیتگر

پهنه های شهرک چیتگر

شهرک چیتگر شمالی شامل 4 پهنه A,B,C,E می باشد که در ادامه به توضیح این 4 پهنه می پردازیم :

  • پهنه A (بوستان)

پهنه A در جنوب شرقی شهرک چیتگر و نزدیک به اتوبان حکیم ساخته شده است.در پهنهA  شهرک چیتگر برنامه ریزی شده تا 21 برج احداث شود که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته بخش زیادی از آن به مرحله بهره برداری رسیده است. پیش بینی شده در پهنه A شهرک چیتگر علاوه بر پروژه های مسکونی چندین پروژه با کاربری اداری، تفریحی، آموزشی، درمانی، ورزشی و مذهبی نیز ایجاد شود. سرمایه گذاری بر روی پهنه A (بوستان)، به واسطه اصول واحد های آماده و قابل سکونت در نظر گرفته می‌شود.

واگذاری به صورت انتقال قطعی در تعاونی ارتش و دفترخانه انجام می‌شود. ساختمان هایی که در این پهنه ساخته می‌شود بین 62 الی 150 متر هستند و اغلب بلوک ها با نام های پامچال و ارکیده شناسایی شده اند. کیفیت از مهمترین امتیاز های ساخت و ساز مربوط به پهنه A می‌باشد. نوع سازه برای ساختمان های پهنه A اسکلت فلزی به صورتی پیچ و مهره ای است و از سرامیک پرسلان برای نما استفاده شده است.

وضعیت دیوار به صورت دیوار کناف نسوز بوده و یک نوع عایق حرارت و صدا محسوب می‌شود. از سوی دیگر شیشه دوجداره در نظر گرفته شده و کف نیز سرامیک است. سازه دارای موتورخانه مرکزی بوده و همینطور تهویه مطبوع دارد.

پهنه A

  • پهنه B ( سروستان)

پهنه B شهرک چیتگر یا همان پهنه سروستان در غرب دریاچه چیتگر است که در حال احداث چندین برج زیر نظر تعاونی مسکن عمران هادی (وابسته به تعاونی ارتش ) می باشد. پهنه B شهرک چیتگر تعداد 15 برج دوقلو که به شکل پروانه ای ساخته شده و یا در حال ساخت می باشند و با نام های G1,G2,G3,G4,B1,B3,D,D2,D3,N1-N6 داراست. پهنه B شهرک چیتگر بواسطه بازار بزرگ ایران مال که در ضلع شرقی این پهنه قرار گرفته و مجموعه هزار و یک شهر که در ضلع شمالی آن است دارای موقعیت مکانی بسیار خوبی است.

ناگفته نماندپهنه B شهرک چیتگر از جنوب در مجاورت محور تجاری چهارباغ قرار داردو ضلع غربی این پهنه بلوار همدانی را به بلوار خرازی وصل می کند.پهنه B شهرک چیتگر نیز همانند پهنه A شهرک چیتگر ویژگی های قابل توجهی جهت سرمایه گذاری در حوزه مسکن می باشد. در تصویر برداری بالا از پهنه B وضعیت سازه ها مانند پروانه یا بی نهایت است. این سبک از طراحی در ابتدا بسیاری است معماران را به تعجب وا داشت.

متراژ ساختمان های پهنه B

ساختمان ها در متراژ مشخص از 86 متر تا 360 متر، طراحی شده است و 16 برج برای این بخش طراحی شده است. مراحل نازک کاری برای سازه های این پهنه به دقت صورت گرفته است. پروانه ها دارای دو بال شرقی و غربی هستند. برج ها شامل 30 الی 43 طبقه هستند و به نوعی طراحی خاصی را شامل شده است. ساختمان هایی که در شهرک چیتگر طراحی و اجرا شده اند دارای فضای باز که به ازای هر واحد مسکونی به میزان 40 متر مربع هستند. مسیرهای سواره و پیاده تداخلی با هم ندارند. نورگیری واحدهای مسکونی در وضعیت حداکثر قرار دارد و واحدها نسبت به هم حداقل دید را دارند.

در واقع پلان پروانه ای سبب شده است که میزان اشراف واحدها به همدیگر بیشتر باشد. طبق الگوی کشیدگی شرقی و غربی این مجموعه دارای حداکثر نور بوده و دید و منظر شمال را که پارک هزار و یک شهر می‌باشد را شامل می‌شود. این طراحی به شکلی دنبال شده است که مانعی برای وزش باد از بخش غرب به شرق نباشد. در واقع یک ضلع پروانه بزرگتر بوده و به موازات جهت غربی شرقی است. هر برج دارای یک فضای باز اختصاصی بوده که به منظور امنیت بیشتر کودکان صورت می‌گیرد.

در فضای بین برج ها چندین آبنما و چندین مرکز آموزشی و تجاری نیز وجود دارد. در اکثر اتاق خواب ها مستر وجود دارد و تراس های بزرگ برای هر واحد نیز فراهم شده است. سازه های این بلوک از نوع فلزی بوده و اتصالات پیچ و مهر دارند. این بلوک ها در برای زلزله تا 11 ریشتر مقاومت دارند و سرعت اجرای آن ها نیز دقیق است.

پهنه B

  • پهنه C  (نارنجستان)

پهنه C شهرک چیتگر که به آن نارنجستان نیز گفته می شود زیر نظر تعاونی ارتش می باشد. در این پهنه تعاونی های مختلفی از ارتش در حال ساخت پروژه های مسکونی می باشند. از ویژگی های خیلی خوب نارنجستان یا همان پهنه C شهرک چیتگر، می توان به مطلوب بودن آب و هوا در این پهنه اشاره کرد، ضمن اینکه پهنه C شهرک چیتگر در جوار باغ موزه ملی گیاه شناسی واقع شده است. امکاناتی که برای پروژه های این پهنه در نظر گرفته شده به قرار زیر است:

  • لابی مجلل
  • دوربین مداربسته
  • سالن ورزشی و اجتماعات
  • لاندری
  • پارکینگ و انباری
  • بالکن

پهنه C

امکانات برج های شهرک چیتگر

اکثر برج های شهرک چیتگر به هلی پد مجهز هستند. برای رفاه حال ساکنین برای امور مالی، دستگاه خودپرداز در پایین برج ها تعبیه شده است. واحدهای برج پهنه های شهرک چیتگر، چشم اندازبسیار زیبای دریاچه و پارک جنگلی چیتگر و نیز باغ گیاه شناسی را دارا می باشند. سعی شده که پارکینگ برج ها مازاد بر تعداد واحدها باشد، در نتیجه کسانیکه خواستار پارکینگ میهمان هستند با پرداخت هزینه اضافی می توانند به این مهم دست پیدا کنند. ناگفته نماند از امکانات برج های شهرک چیتگر می توان به دسترسی بسیار راحت این شهرک به بزرگراه های حکیم و همت اشاره کرد.

شهرک چیتگر

سهام های 33 متری و 63 متری چیتگر

سهام های 33 و 63 متری در پروژ های شهرک چیتگر به منظور توانمندسازی کارکنان محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتقاء معیشت آنان بود.

سازمان ارتش برای هر پرسنل خود سهام های 33 و 63 متری در نظر گرفت که در صورت تمایل خود پرسنل موظف به پیش پرداخت و مابقی به صورت اقساط از حقوق آنان کسر شود.به این ترتیب اعضای شرکت کننده در سهام دارای سهمی از یک واحد میشوند.

برای هر پهنه سهام در نظر گرفته شده است که نام پهنه را به خود اختصاص اده است و اعضا قابلیت تعویض سهام خود را با سهام های دیگر پهنه دارند.به عنوان مثال فرد دارای سهام A  میتواند سهام خود را با سهام B جابجا کند.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09123109984

مطلب قبلیمنطقه چیتگر
مطلب بعدیبرج باران

8 دیدگاه‌ها

  1. سلام،وقت بخیر
    لطفا اگر میشه در مورد شهرک 22 بهمن چیتگر بهم توضیح بدین.ممنون

    • با سلام
      شهرک مسکونی 22 بهمن که به چیتگر جنوبی هم شناخته می شود نزدیک به بلوار ایران خودرو بوده و دسترسی راحتی به اتوبان تهران-کرج و بزرگراه لشگری و مترو ایران خودرو دارد. قیمت آپارتمان در این شهرک در حال حاضر از متری 20 میلیون تومان و اجاره خانه ها نیز تقریبا از متری 3 میلیون تومان شروع می شود. امکانات این شهرک شامل درمانگاه، داروخانه، مسجد، مدرسه و … می باشد.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید.
    لطفا در مورد پهنه ی A و B شهک چیتگر اطلاعات بدین.
    با تشکر.

    • با سلام

      بهترین محله های منطقه 22:

      شرق آزادگان؛ از مناطق دور محله چیتگر بوده که البته به خاطر آرامشی که در این منطقه حکمفرماست بسیار دنج می باشد.
      کوهک؛ این منطقه به خاطر دسترسی عالی به مترو چیتگر و پارک جنگلی چیتگر و البته مجتمع تجاری اداری طوبی جزو پرطرفدارترین منطقه در محله چیتگر است.
      غرب دریاچه چیتگر؛ این منطقه در واقع به خاطر شهرک های مدرن و برج های مسکونی و تجاری لوکسی که ساخته شده معروف بوده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

      مقاله منطقه چیتگر را حتما مطالعه بفرمایید.

  3. سلام روز شما بخیر
    کدامیک از برج های چیتگر امکانات بهتری ومزیت های بیشتری داره؛ در یک کلام کدامیک از بقیه بهتره؟

    • با سلام
      به طور کلی می توان گفت پروژه های منطقه چیتگر به لحاظ متریال به کار رفته در آنها، معماری و موقعیت قرارگیری در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و این شما هستید که با توجه به معیارهای خود، پروژه مورد نظرتان را جهت خرید و سرمایه گذاری انتخاب می کنید. در مقاله ” پروژه های منطقه 22” به طور مفصل در رابطه با اکثر پروژه های منطقه 22 صحبت شده و می توانید با توجه به توضیحات مقاله، به نتیجه مورد نظر در رابطه با بهترین پروژه برسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید