شهر پرند

0
4899
شهرستان پرند

شهر پرند

شهر پرند

شهر جدید پرند واقع در شهرستان رباط‌کریم تهران،یکی از شهرهای تازه تأسیس اطراف تهران محسوب می‌شود که توجه سرمایه‌گذاران و اشخاص بسیاری را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده است. این شهر نوپا 17 هزار هکتار مساحت دارد و در کاربری مسکونی-صنعتی ساخته شده است و بیشترین تعداد پروژه های مسکن مهر را دارست. همین موضوع در آینده یاعث پرجمعیت شدن شهر پرند خواهد شد. در ادامه تعدادی عکس از شهر جدید پرند مشاهده خواهید کرد.

شهر پرند کجاست؟

شهر پرند در نقشه تهران

نقشه پرند

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید؛ شهر پرند در 30 کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر اتوبان تهران-ساوه قرار گرفته است. موقعیت شهر پرند از نظر دسترسی بسیار عالی است به‌طوری که شهرهای تهران، کرج، شهریار، ساوه و قم در نزدیکی آن هستند و از همه مهم‌تر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در مجاورت شهر پرند قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی :شهر پرند از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است و آب‌وهوایی مشابه با تهران دارد  با این تفاوت که آلودگی شهر تهران را ندارد و بارندگی و رطوبت پرند کمتر از تهران است.

چگونه از تهران به پرند برویم؟

فاصله شهر پرند تا تهران 60 کیلومتر (تقریبا یک ساعت) است و برای رسیدن به آن؛

-با ماشین شخصی: اتوبان آزادگان را به سمت جنوب حرکت کرده سپس وارد اتوبان تهران-ساوه می شوید و بعد از طی مسافت 40 کیلومتر به شهر پرند می‌رسید. (با تاکسی یا ون هم میتوانید از تهران به پرند یا از پرند به تهران).

-خطوط اتوبوس و تاکسی از پرند به مقصد مترو صادقیه و مترو شاهد در حرکت هستند. (مترو پرند در دست احداث است)

 

نقشه پرند

نقشه شهر پرند

شهر پرند تهران شامل  7 فاز است که در آینده‌ای نزدیک به 16 فاز افزایش پیدا  خواهد کرد.

فازهای اولیه شهر پرند به‌مراتب گران‌تر و مطلوب‌تر هستند به‌طوری که فازهای صفر تا 3 متشکل از ملک هایی با سند مالکیت شرکتی و یا شخصی‌ساز است و امکانات شهری خدماتی و رفاهی فراوانی دارد و فازهای 4 تا 6 متشکل از مسکن مهر است، هرچه فاز بالاتر می‌رود از این امکانات کاسته می‌شود.

بررسی فازهای پرند:

فازهای شهر پرند

فازهای پرند از قسمت شرقی پرند با فاز صفر آغاز می‌شود و هرچه به سمت غرب پیش میروید فاز بالاتر می‌رود. در ادامه تمام فازها را همراه با تصاویری از شهر پرند معرفی می‌کنیم.

فاز صفر و یک:پروژه های فاز صفر و یک اکثرا شخصی ساز و ویلایی است. محله‌های این فازها عبارت‌اند از جام جم، پاسارگاد، سی‌وسه‌پل، تخت جمشید و نقش‌جهان. این دو فاز بهترین محله‌های شهر پرند را تشکیل می‌دهند و از 8 مرکز تجاری، 5 مدرسه، دو بوستان بزرگ و فضای سبز و مراکز درمانی فرهنگی متعدد برخوردار است و دانشگاه آزاد پرند در ضلع شرقی فاز صفر قرار دارد. همچنین در فاز صفر تعدادی پروژه پرطرفدار در حال ساخت هستند از جمله: پروژه شرکت کسیون 552 واحدی، پروژه شرکت تعاونی وزارت دفاع 500 واحدی، پروژه هواپیمایی 310 واحدی و پروژه شهرداری تهران 150 واحدی.

فاز صفر پرند:

موقعیت فاز 0 پرند

قیمت خانه در پرند در فازهای صفر و یک کمتر از فازهای 2 و 3 است اما از فازهای 5،6،7 بیشتر است. شهرداری پرند در فاز صفر قرار دارد.

فاز یک پرند:

نقشه فاز 1 پرند

فاز 2 پرند:

نقشه فاز دو پرند

فاز 2 شهر پرند در 173 هکتار زمین ساخته شده و عمدتاً باغ ویلا هستند.

از امکانات این فاز : دانشگاه پیام نور پرند،ایستگاه قطار پرند و دریاچه مجتمع تفریحی پرند است.

فاز 3 پرند:

نقشه فاز سه پرند

این فاز در زمین 250 هکتاری ساخته شده است که بلوار امام خمینی آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده است، خانه‌های بخش شمالی فاز 3 (مانند فاز دو) ، ویلایی بوده اما بخش جنوبی اغلب مسکن مهر هستند. در کل فاز دو و سه بهترین محله‌های شهر پرند هستند چرا که امکانات و خدمات شهری بیشتری نسبت به سایر فازهای شهر داراست.

امکانات فاز 2 و 3 شهر پرند شامل : 6 بوستان بزرگ، مجتمع بزرگ تفریحی ، مراکز متعدد اداری و خدماتی.

یکی از میدان‌های مهم شهر پرند میدان استقلال است که در فاز 2 قرار گرفته و مرکز پرند محسوب می‌شود، شهرداری پرند اخیراً این میدان را بازسازی کرده و آن را به مکانی بسیار زیبا و دیدنی تبدیل کرده است.

فاز 4 پرند:

نقشه فاز چهار پرند

فاز 5 پرند:

نقشه فاز 5 پنج پرند

در این فاز مسجد امام رضا، مجتمع لیلیوم 1 و فروشگاه رفاه قرار دارد.

فاز 6 پرند:

نقشه فاز شش پرند

فازهای 4، 5 و 6 آغاز احداث مسکن مهر بودند و در حال حاضر مکان بسیار خوبی برای سکونت نیستند اما در آینده پیشرفت خوبی خواهند داشت.

مسکن مهر پرند

فرصت های  شغلی پرند

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم شهر پرند از موقعیت مکانی خوب و دسترسی آسان برخوردار است، عمده افراد ساکن در این شهرک کارمند، پزشک و یا رشته‌های نظامی هستند. این شهر به دلیل حضور کارخانه‌ها، پروژه مسکن مهر و پروژه‌های بزرگ صنعتی مانند نیروگاه پرند و رودشور فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد فراهم می‌کند.

پرند

 

امکانات شهر پرند :

بوستان بزرگی به نام مشاهیر در حدفاصل فاز 3 و 4 در حال ساخت است که مکان تفریحی بسیار ایده‌آلی برای ساکنین خواهد بود که از آمفی تئاتر 3هزارمتری، نگارخانه، پیست دوچرخه سواری و بسیاری امکانات دیگر برخوردار است.

در این شهر 5 کلانتری، 4 واحد درمانی مجهز، 10 مسجد فعال، 84 فضای سبز در تمام نقاط شهر و 40 مدرسه برای رفاه ساکنین ساخته شده است.

همچنین سرزمین ایرانیان واقع در جنوب پرند که بزرگ‌ترین مرکز تفریحی-اقامتی خاورمیانه محسوب می‌شود در زمینی به وسعت 20 هکتار در حال ساخت است این مجموعه مجهز به پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری، شهربازی برای کودکان، پینت بال، زمین گلف، دریاچه مصنوعی، سینما مدرن، رستوران و… است.

 

نمایشگاه بین المللی اکسپو

برگزاری نمایشگاه های بین المللی همیشه نقش اساسی در کسب بازار جهانی برای صنف های مختلف داشته اند، در همین راستا در شهر پرند نیز نمایشکاه جهانی اکسپو برقرار است. این نمایشگاه که هر ساله در یک کشور برگزار می شود نقش اساسی در ارتباط با فعالیت های بازرگانی ایفا می کند. وجود چنین نمایشگاهی در شهر پرند باعث شده تا به امتیازات این شهر افزوده شود.

بیمارستان مهرایرانیان پرند

رشد جمعیت در شهر پرند، این امر را ضروری کرده تا بیمارستان بزرگی دراین شهر احداث شود. تاسیس این بیمارستان 96 تخت خوابی باعث شده تا در موقعیت های خاص و در صورت بروز حوادث غیرمترقبه کمک بسیار بزرگی به اهالی شهر پرند شود. بیمارستان مهر ایرانیان بسیار مجهز بوده و دارای بخش های ICU، CCU, NICU, آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی، دندانپزشکی و … می باشد.

بیمارستان مهر ایرانیان پرند

بیمارستان مهر ایرانیان پرند

کارتینگ شهر پرند

کارتینگ یکی از ورزش های مهیج بوده که شما تا سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را می توانید در اینجا تجربه کنید. در شهر پرند نیز یک مجموعه ورزشی تفریحی بزرگ با آخرین استانداردهای بین المللی ساخته شده است. در این مجموعه 2 پیست کارتینگ وجود دارد که هم مدرسه اتومبیلرانی و هم مسابقه در آن برگزار می شود. مدرسه اتومبیلرانی کارتینگ شهر پرند دارای یک دوره مقدماتی 4 جلسه ای، یک دوره نیمه حرفه ای 8 جلسه ای و یک دوره حرفه ای 10 جلسه ای می باشد و در نهایت گواهینامه معتبری به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

کارتینگ پرند

بوستان پرند

بوستان مشاهیر پرند

شهرداری شهر پرند در پی افزایش فضای سبز در این شهر، بوستان مشاهیر را بین فاز 3 و فاز 4 این شهر احداث کرد.

قلعه سنگی پرند

قلعه سنگی پرند

یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری شهر پرند قلعه سنگی پرند نام دارد. قلعه سنگی پرند از دیدنی های شهر پرند بوده که با توجه به تحقیقات و پژوهش های انجام شده و با توجه به معماری آن، این مکان تاریخی به دوران آل بویه برمی گردد. ساخت این بنا تقریبا 200 سال به طول انجامید و به عنوان قلعه حکومتی برای انجام امور محرمانه مورد استفاده قرار می گرفته است. قلعه سنگی و کوه تخت رستم بناهای تاریخی در شهر پرند هستند. کوه تخت رستم نیز به لحاظ تاریخی دارای قدمتی طولانی می باشد.

شهر پرند قطعاً در کنار این امکانات معایبی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین معایب شهر پرند کمبود امکانات در فازهای 3 به بعد این شهر است. در فازهای 5 و 6 که تماماً مسکن مهر است امکانات بسیار پایین است، بیشتر سطح شهر خاکی، زباله‌های ساختمانی فراوان، آسفالت‌ها ضعیف و فروشگاه‌هایی برای تهیه مایحتاج روزانه ساکنین کم است و افراد ناراضی هستند و یکی از مهم ترین مشکلات شهر پرند تهران کمبود مراکز اورژانسی و امدادی است.

یکی دیگر از معایب پرند نداشتن آسانسور در ملک‌های سنددار است.

سرمایه گذاری درپرند

با توجه به ساخت و سازهای در حال پیشرفت در شهر پرند و با توجه به اینکه شهر پرند در نزدیکی فرودگاه امام خمینی قرار دارد و ممکن است مقصد بسیاری از توریست ها باشد، می توان آن را یکی از بهترین شهرها جهت سرمایه گذاری دانست و این سرمایه گذاری می تواند بر روی انواع پروژه های صنعتی، گردشگری و بهداشتی همچون موارد زیر باشد:

ساخت سینما

سرمایه گذاری در نمایشگاه اکسپو پرند

هتل های 5 ستاره

ساخت دریاچه مصنوعی

ساخت دیسنی لند

پارک جنگلی

بیمارستان های فوق تخصصی

و …

شهر پرند

آینده پرند

شهر پرند در حال حاضر به‌جز فازهای صفر تا 3، مکان مناسبی برای افرادی که می‌خواهند با رفاه بهتری زندگی کنند نیست اما با وجود گسترش روزافزون این شهر و پروژه‌های در حال احداث آن می‌توان گفت شهر پرند در آینده‌ای نزدیک به مکان بسیار بهتر و ایده آلی تبدیل شود. آینده شهر جدید پرند روشن است.

معایب پرند

در هر شهری علاوه بر داشتن مزایا و امکانات وجود معایب هم به به چشم میخورد که شهر پرند نیز از این قائده مستثنا نمیباشد به اختصار به توضیح این معایب میپردازیم. از نظر شرایط جوی بادخیز بودن و تا حدودی اب و هوای خشک یکی از معایب این شهر به حساب می‌آید.به دلیل تازه تاسیس بودن فاز پنج و شش از نظر امکانات زیربناییو خدماتی ضعیف بوده،و آپارتمانه ای سند دار فاقد آسانسور میباشند.

خلوتی شهر برای افرادی که عادت به زندگی در شهر های شلوغ و بزرگ مثل تهران را دارند از معایب به شمار میرود.همچنین از نظر امکانات درمانی از قبیل اورژانس و امداد رسانی ضعیف میباشد.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09123109984

مطلب قبلیخانه در اسلامشهر
مطلب بعدیفازهای پردیس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید