فازهای پردیس

6
2887
پردیس

فازهای پردیس

پردیس پانزدهمین شهر تهران بوده که 8 سال پیش به تابعیت این شهر درآمد. پردیس از سمت غرب با شهر تهران، از سمت شرق با شهرستان دماوند، از سمت شمال با شمیرانات و از جنوب با شهرستان پاکدشت در همسایگی قرار دارد. ساخت و ساز در این شهر از سال 92 آغاز شده و در طی این سالها جمعیت آن، روز به روز افزایش پیدا کرده است. پردیس شامل یازده  فاز از فاز 1 تا فاز 11 می باشد.

در این شهر با توجه به پیشرفت پروژه های عمرانی از جمله پروژه های مسکونی و تجاری و فراهم آوردن امکانات رفاهی و تفریحی بسیار در فازهای پردیس به خصوص در فاز 1 تا 4 آن و نیز با توجه به آب و هوای سالمی که پردیس دارد، بسیاری از افرادی که در تهران قبلا سکونت داشته اند به شهر پردیس مهاجرت کرده و در یکی از فازهای پردیس سکنی گزیده اند. رفت و آمد به شهر پردیس راحت است چراکه می توان از ایستگاه مترو فرهنگسرای اشراق و تهرانپارس استفاده کرد، با خودرو شخصی هم فقط نیم ساعت فاصله زمانی از تهران تا شهر پردیس می باشد.

شمسکن مهر پردیس

در فازهای 1 تا 4 از فازهای پردیس، پروژه های مسکونی قدیمی و بسیاری ساخته شده است و در فازهای 8 و 11 از فازهای پردیس بیشتر پروژه های مسکن مهر به چشم می خورد. از سایر فازهای پردیس بهره برداری نشده و یا مربوط به فعالیت های صنعتی هستند.

مسکن مهر پردیس

فازهای پردیس

فاز 6 پردیس

برآورد هزینه های ملک در فاز شش شهر پردیس به شکل زیر است؛ البته این برآوردها تقریبی بوده و امکان آن متناسب با شرایط اقتصادی وجود دارد:

قیمت زمین در فاز 6 پردیس برای 110 متر، تقریبا 170 میلیون، آپارتمان در فاز 6 پردیس، برای یک واحد 75 متری، تقریبا 300 میلیون و برای خانه های ویلایی، شروع قیمت تقریبا 12 میلیارد است.

فاز 7 پردیس

فاز 7 پردیس شهر جدید پردیس صنعتی بوده و قابل سکونت نمی باشد.

فاز 8 پردیس

فاز 8 پردیس که به آن دره بهشت هم می گویند در جنوب اتوبان تهران- پردیس و جاده قدیم تهران- جاجرود و در 20 کیلومتری تهران واقع شده است و البته نزدیکترین فاز به شهر تهران می باشد.

در سال 1395 اولین واحدهای مسکونی این فاز از شهر پردیس بعلاوه کلانتری و بوستان و مسجد و 4 کیلومتر فضای سبز احداث شد و در سال 1397 با افزایش تحویل واحد ها و فراهم شدن زیرساخت های شهری، جمعیت بیشتری به این فاز روی آوردند؛ تقریبا جمعیت 120 هزارنقری برای این شهر پیش بینی شده است. تعداد واحدهای مسکن مهر در این فاز 28733 واحد می باشدکه زیر نظر چند شرکت پیمانکار عمران اجرا شده است. آپارتمان های فاز 8 پردیس در 4 تیپ ساختاری هستند:

  1. تیپ 1: 3 طبقه و در هر طبقه 2 واحد 98 متری
  2. تیپ 2: 4 طبقه و در هر طبقه 2 واحد 98 متری
  3. تیپ 3: 5 طبقه و در هر طبقه 2 واحد 105 متری
  4. تیپ 4: 5 طبقه و در هر طبقه یک واحد 105 متری و یک واحد 120 متری

خانه های ویلایی در فاز 8 پردیس با متراژهای بسیار بالا بوده و به طبع قیمت های بالایی دارند.

مزایای فاز 8 از فازهای پردیس

  • بلوک هایی که در فاز 8 پردیس ساخته شده اند اکثرا تعداد طبقات کمی دارند و همین موضوع باعث شده که ساکنین، نسبت به یکدیگر شناخت بهتری داشته باشند.
  • پیش بینی می شود حدود صد و چهل هزار نفر در آینده، ساکن فاز 8 پردیس خواهند شد و این مهم سبب رونق فعالیت های تجاری می‌شود.
  • فاز 8 پردیس به پایتخت  بسیار نزدیک بوده و از ترافیک دور می‌باشد.
  • تمام پارکینگ های بلوک های ساختمانی مسقف هستند و این مهم باعث خلوت شدن خیابان ها خواهد شد.
  • خیابان های فاز 8 از فازهای پردیس بسیار عریض بوده و این موضوع باعث سهل شدن رفت و آمد ها شده است.
  • فاز 8 از فازهای پردیس از آب سد لتیان استفاده می کند که آب بسیار سبکی دارد.
  • در ساخت بلوک های این فاز از فازهای پردیس به دلیل نظارت خوب نظام مهندسی از متریال بسیار مقاومی ساخته شده است.
  • در فاز 8 پردیس امکانات رفاهی، تفریحی، خدماتی، آموزشی و درمانی زیادی تعبیه شده است که این موضوع باعث شده تا از ازدحام در یک منطقه جلوگیری شود.

فاز 8 از فازهای پردیس

فاز 8 شهر پردیس

امکانات فاز 8 پردیس

فاز 8 پردیس دارای مجموعه امکانات آموزشی، رفاهی و تجاری است؛ مراکز آموزشی شامل مراکز آموزشی آیت الله هاشمی، مرکز آموزشی فرهیختگان، مرکز آموزشی دانشمند، کتابخانه عمومی فرزانگان و مرکز آموزشی شایستگان. امکانات رفاهی پروژه امیرساوالان شامل مسجد، مجتمع تجاری بوستان، نانوایی و … بوده و پروژه جهاد نصر زنجان که شامل فروشگاه زنجیره ای هایمارت، مجتمع تجاری، نانوایی، عابر بانک و … است.

چندین مجتمع تجاری در فاز 8 پردیس قرار دارند. از جمله مجتمع تجاری ونوس که شامل فروشگاه زنجیره ای کوروش، داروخانه و … می باشد. مجتمع تجاری در پروژه سنگ بنای کسرا و مجتمع تجاری در پروژه اسکان سازان پردیس.

مسکن در فاز 8 پردیس

با توجه به گفته های یکی از املاک پردیس، قیمت مسکن مهر به موقعیت جغرافیایی و پیمانکاران آن ها بستگی دارد، هم چنین قیمت واحد هایی که در اتفاعات ساخته می شوند نسبت به واحد هایی که در دشت ها یا مناطقی با ارتفاع کمتر ساخته می شوند ارزان تر هستند. به گفته این مشاور املاک قیمت واحد های نیمه آماده، 450 میلیون و قیمت واحد های آماده 570 میلیون است؛ در صورتیکه مالکان قیمت هر واحد 105 متری را 700 میلیون اعلام کرده اند و ظاهرا اجازه ورود مشاورین املاک به حوزه معامله این واحد ها داده نشده است و جهت خرید و فروش حتما باید زیرنظر شرکت پردیس عمران انجام شود.

مشکلات فاز 8 پردیس

از مشکلات فاز 8 پردیس می توان به نبود داروخانه و درمانگاه اشاره کرد هم چنین تابلوهای راهنمای و رانندگی نیز در این فاز به ندرت وجود دارد و کافی نیست. در رابطه با واحدهای مسکن مهر فاز 8 پردیس به دلیل اینکه تعدادی از واحدها خالی از سکنه هستند سایر واحد ها برای پرداخت شارژ و هزینه آب و برق با مشکل مواجه هستند. آسانسور هم دراین واحد ها هنوز راه اندازی نشده است وبسیاری از واحد ها امکانات لازمه را ندارند و خود مالک باید اقدام به نصب کولر، پکیج، کابین و … کند.

کمبود وسایل نقلیه و دستگاه خودپرداز از دیگر مشکلات فاز 8 پردیس می باشد. ساکنین واحد های مسکن مهر فاز 8 پردیس از نبود بیمارستان، آتشنشانی و انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در این فاز شاکی بودند و همین موضوع ممکن است بر روی قیمت خانه و آپارتمان در فاز 8 پردیس تاثیر بگذارد. بسیاری از واحد های مسکونی مسکن مهر فاز 8 پردیس انشعابات و کنتور گاز و برق ندارند و همین امر موجب به تعویق افتادن زمان تحویل مسکن مهر فاز 8 پردیس شده و اعتراضاتی را به دنبال داشته است.

اگرچه بسیاری از این واحدهای مسکونی بدون کنتور افتتاح شده و مالکان باید بعد از تسویه در کارگزاری مسکن مهر به دنبال انشعابات لازمه بروند و در این امر جای بسی تعجب است که چگونه پیمانکاران بدون نصب کلیه انشعابات می توانند واحدهای خود را تحویل دهند. علی ایهاحال تاخیر چند ساله ای که در پروسه تحویل واحد های مسکن مهر فاز 8 پردیس بوجود آمده موجب شده بسیاری از متقاضیان قید واحدهای خود را بزنند.

نقشه فاز 8 پردیس

نقشه فازهای پردیس

کدام فاز پردیس را برای سکونت انتخاب کنیم؟

فازهای شهر پردیس

فاز 1 پردیس

فاز 1 شهر پردیس قدیمی ترین فاز پردیس بوده و خانه هایی که در این فاز ساخته شده اکثرا ویلایی و نهایتا آپارتمان هستند و قیمت مسکن در این فاز بالانر از فازهای دیگر است، اما امکانات رفاهی بسیاری برای ساکنین این فاز فراهم آمده است. علاوه بر امکانات خوب، این فاز در موقعیت خوبی نسبت به سایر فازهای پردیس قرار گرفته است.

فاز 2 پردیس

در فاز 2 پردیس نیز هم خانه های ویلایی وهم آپارتمانی به چشم می خورد. این فاز به فروشگاه ها، پاساژ و مجتمع های تجاری دسترسی خوبی دارد و همین موضوع قیمت مسکن را در این فاز کمی بالاتر برده است.

فاز 3 پردیس

امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی خوبی در فاز 3 پردیس فراهم آمده است و همانند 2 فاز قبل، قیمت مسکن در این فاز کمی بالاست اما ناگفته نماند که ساختمان های مسکن مهر نیز در این فاز وجود داردکه با توجه به بودجه خود می توانید از واحدهای مسکن مهر جهت سکونت انتخاب کنید. از دیگر امتیازات این فاز دسترسی راحت به ایستگاه اتوبوس و خیابان های اصلی است.

فاز 4 پردیس

در فاز 4 پردیس علاوه بر خانه های آپارتمانی و ویلایی، پژوهشکده و مجتمع تجاری نیز وجود دارد و قیمت خانه در این فاز همانند فازهای 1 تا 3 کمی بالاست.

فاز 8 پردیس

در فاز 8 پردس بیشتر ساختمان های مسکن مهر به چشم می خورد و اگر شما خواهان زندگی در شهر پردیس با بودجه کم هستید می توانید از ساختمان های مذکور جهت سکونت استفاده نمایید.

فاز 11 پردیس

در فاز 11 پردیس نیز همانند فاز 8 ساختمان های مسکن مهر حضور پررنگی دارند؛ فقط ناگفته نماند ساختمان های مسکن مهر این فاز توسط شرکت ترکیه ای کوزو ساخته شده است. متاسفانه امکانات رفاهی زیادی فعلا در فاز 11 پردیس تعبیه نشده ولی این فاز را می توان یکی از آینده دارترین فازهای پردیس به حساب آورد.

فاز 5 پردیس به تازگی احداث شده و امکانات خوبی ندارد. فاز 6 و فاز 10 زمین های ذخیره شهری هستند. فاز 7 پردیس، صنعتی بوده و هیج ملک مسکونی در آن وجود ندارد. در فاز 9 پردبی نیز ساختمان های مسکن مهر ساخته شده اما متاسفانه چون پروژه هایی که در این فاز هستند دارای نواقص و ایراداتی می باشند، برای سکونت و سرمایه گذاری انتخاب خوبی نیست.

ملک های شخصی ساز در شهر پردیس

ملک های شخصی ساز در شهر پردیس به 2 بخش ویلایی و واحد های آپارتمانی تقسیم میشود که به اختصار زیر میباشد:

واحد های آپارتمانی

این دسته از املاک به صورت آپارتمان های مجتمعی بوده که توسط خود شخص سازنده یا به همراه شریک ساخته شده است.این واحد ها به نسبت دیگر آپارتمان ها از نظر متریال ساخته شده با کیفیت تر و همچنین دارای نمای بهتری میباشند.تعداد واحد های این مجتمع ها در هر طبقه معمولا 4 به بالا میباشد.

واحد های ویلایی

این واحد ها در آپارتمان های حداکثر 3 طبقه ای تک واحدی قرار دارند که از نظر متراژ بزرگ تر میباشند و از واحد ها لوکس به حساب می‌آیند.این واحد ها معمولا در فاز های 1 تا 4 واقع شده اند.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09123109984

مطلب قبلیشهر پرند
مطلب بعدیپردیس

6 دیدگاه‌ها

    • با سلام

      در رابطه با شهر پردیس و بررسی مشکلات آن می توانید مقاله “پردیس” را مطالعه فرمایید.

  1. سلام و درود
    ممنون از مقاله خوبتون، خواستم بپرسم بهترین فاز شهر پردیس برای اجاره چه فازی است؟

    • با سلام

      از فازهای پردیس فاز 1 تا 4 به دلیل امکانات خوبی که دارند به مراتب از قیمت بالاتری برای خرید و اجاره برخوردار هستند بنابراین اگر امکانات خوب برای شما در اولویت باشد این فازها بهتر هستند. برای فازهای دیگر نیز امکاناتی فراهم امده و قیمت ها یک مقدار متعادل تر است.
      در این رابط خواندن مقاله های ” فازهای پردیس ” و ” بهترین فاز پردیس” را ازدست ندهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید