خرید مسکن در منطقه 22

0
1913
خرید مسکن در منطقه 22

خرید مسکن در منطقه 22

منطقه 22 تهران در شمال غرب تهران و زیر رودخانه کن و روستای معروف وردیج واقع شده است. این منطقه به تازگی محل رونق مسکن سازی، برج سازی و مراکز رفاهی و تجاری بسیار مهمی در تهران شده است.

منطقه 22 طبق نقشه منطقه بندی تهران آخرین منطقه شهرداری تهران بوده که به سرعت در حال رشد و توسعه است.

نقشه 22

موقعیت مکانی منطقه 22

این منطقه از شمال با کوه های البرز و از شرق با رودخانه کن هم جوار است که این نکته تاثیر بسزایی در آب و هوای مطلوب، دوری از آلودگی و به همراه آن جذب هرچه بیشتر خریداران و سرمایه گذاران به این منطقه داشته است. همچنین حضور دریاچه مصنوعی چیتگر در تغییر آب و هوای منطقه تاثیر مهمی داشته است به طوری که اگر همین حالا هواشناسی دریاچه چیتگر را ملاحظه کنید تفاوت فاحش آن ناحیه را با سایر بخش های منطقه 22 و تهران متوجه می شوید. به همین خاطر در سال های اخیر شاهد ساخت برج ها و ملک های لوکس و متعددی در منطقه 22 هستیم.

دریاچه خلیج فارس

طرح تفصیلی منطقه 22 تهران

طرح تفصیلی منطقه 22 تهران، این منطقه را به 6 ناحیه تقسیم کرده است که ناحیه 1 از 7 محله، ناحیه 2 از 8 محله، ناحیه 3 از 2 محله، ناحیه 4 از 7 محله، ناحیه 5 از 6 محله و ناحیه 6 از 7 محله تشکیل شده است.

هرچند طرح تفصیلی منطقه 22 صرفا برای شهرداری و سازمان های مربوط به تاسیسات زیربنایی رسمیت دارند ملاک اصلی برای تشخیص نواحی و محلات منطقه، مرزهای و حدود زمین های شهرک ها است. به این معنی که اهالی، منطقه را تحت عنوان شهرک راه آهن، شهرک باقری و… به رسمیت می شناسند.

پروژه های عظیمی که توسط تعاونی های بزرگ دولتی یا شخصی در حال ساخت و خرید و فروش هستند. در کل پروژه های منطقه 22 به دو دسته تعاونی ساز و شخصی ساز هستند که 90% تعاونی ساز هستند. پروژه های تکمیل نشده به صورت امتیازی و واریزی (خرید خانه اقساطی) و پس از اتمام به شکل متری خرید و فروش می شوند.

اگر فکر خرید  یا پیش خرید آپارتمان در منطقه 22 در سر دارید حتما به دنبال کسب اطلاعات در خصوص قیمت گذاری آپارتمان هستید و یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت گذاری ملک میزان قدرالسهم است.

قدرالسهم چیست؟

قدرالسهم یک واحد از یک آپارتمان یعنی سهم آن واحد از زمینی که برای ساخت آپارتمان اختصاص داده شده است. به قدرالسهم، سهم اعیان از عرصه نیز گفته می شود. اما قدرالسهم چه کاربردی دارد؟ قدرالسهم در زمان های تقسیم ارث و میراث یا تخریب آپارتمان های قدیمی برای ساخت ملک جدید کاربرد مهمی دارد به این صورت که هر صاحب ملک علاوه بر متراژ واحد خود صاحب قدرالسهم زمین ملک نیز می باشد و این امتیازی برای صاحبین محسوب می شود هر چه قدرالسهم اپارتمانی بیشتر باشد ارزش آن بالاتر است.

اما نحوه محاسبه قدرالسهم به چه شکل است؟

اگر مجتمع واحدهایی با متراژ های برابر داشته باشد متراژ کل ساختمان بر تعداد واحد ها تقسیم می شود و قدرالسهم به دست می آید.

اگر واحدهای مجتمع متراژهای متفاوت داشته باشد؛
قدرالسهم زمین =  جمع مساحت کل واحدهای مسکونی ÷ (متراژ واحد آپارتمانی×متراژ کل ساختمان)

خرید مسکن در منطقه 22

خرید ملک در دریاچه چیتگر

شهرک گلستان یکی از محله های بسیار محبوب و پرتردد منطقه 22 است به همین خاطر خرید ملک در چیتگر و به طور کل خرید ملک در شهرک گلستان خواهان زیادی دارد. این محله به واسطه آب و هوای خوب و دوری از آلودگی و ترافیک مکانی مناسب برای سکونت است. به همین خاطر در سال های اخیر آپارتمان سازی و برج سازی در چیتگر به شکل صعودی در حال انجام است. از مزایای این محله دسترسی بسیار راحت به شریان‌های اصلی شهر از جمله اتوبان همت، حکیم، آزادگان و تهران-کرج، مترو و همچنین مراکز تفریحی-تجاری مانند دریاچه چیتگر، باملند، آبشار تهران، پارک جوانمردان، ایران مال، رزمال و باغ گیاهشناسی است.

محله کوهک در بلوار کوهک

محله محبوب بعدی منطقه 22 محله کوهک در بلوار کوهک است در این ناحیه نیز آپارتمان ها و برج های مسکونی بسیاری دیده می شود این محله نسبت به دریاچه چیتگر از رفت و آمد کمتری برخوردار است و از آلودگی دور است این نکته باعث شده است تا اخیرا اشخاص و سرمایه گذاران بیشتر به خرید ملک در کوهک راغب شوند.

پروژه های درحال ساخت کوهک

یکی دیگر از مکان هایی که خرید ملک در آن رونق دارد میدان ساحل است. اطراف این میدان ساخت انواع ملک رشد چشمگیری داشته است و هم اکنون خرید و فروش می شوند. خرید مسکن در منطقه 22 شامل برج هایی مانند برج خیام، برج ساحل، برج دیپلمات، برج آرتمیس و آپارتمان های ویلایی متعددی اطراف میدان موج ساخته شده اند. میدان ساحل یکی از مهمترین میدان های منطقه 22 است.

شهرک گلستان در منطقه 22

شهرک راه آهن یا همان شهرک گلستان از محله های  قدیمی منطقه 22 بوده و افراد بسیاری برای خرید مسکن در منطقه 22 این محله را انتخاب می کنند. دلیل انتخاب این افراد در ابتدا آب و هوای مناسب این محله و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است که در آن احداث شده است.

از جمله این امکانات می توان مرکز خرید مالمون در بلوار امیرکبیر، مرکز خرید باران واقع در میدان اتریش، مجتمع تجاری تهران مال در بلوار امیرکبیر و مرکز خرید گلستان را نام برد. علاوه بر امکانات رفاهی و تفریحی، این محله دارای مراکز درمانی فراوانی از جمله درمانگاه گلستان غرب، درمانگاه شفا، درمانگاه اقاقیا، درمانگاه شبانه روزی تختی و درمانگاه نسیم نیز می باشد.

شهرک گلستان

 شهرک مروارید شهر

افراد بسیاری جهت سرمایه گذاری و خرید مسکن در منطقه 22 به محله شهرک مرواریدشهر رجوع می کنند؛ در این شهرک پروژه های ساختمان مدرنی در حال ساخت است و به شدت رو به پیشرفت می باشد. مروارید شهر به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و نیز دسترسی بسیار خوب به اتوبان های اصلی شهر و اماکن تفریحی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

از جمله پروژه هایی که در این شهرک ساخته شده و یا در حال ساخت است و جهت خرید مسکن در منطقه 22 می توان این موارد را نیز در نظر گرفت شامل این موارد می باشد: پروژه مروارید شهر سازمان بودجه، پروژه کارکنان بهشت زهرا، پروژه ونوس، پروژه سیمان تهران و …

شهرک مروارید شهر

شهرک چیتگر (امام رضا)

شهرک چیتگر در ضلع غربی دریاچه خلیج فارس واقع گردیده و دارای حدود 5 پهنه بوده که پهنه A  تا C شامل 20 هزار واحد مسکونی و در حال احداث است.شهرک چیتگر (شهرک امام رضا) از شمال با اتوبان همت، از شرق با بلوار ایران خودرو، از جنوب با اتوبان حکیم و از غرب با بلوار پژوهش متصل است. هم چنین شهرک چیتگر در همسایگی پارک جنگلی چیتگر و باغ ملی گیاه شناسی و نیز مجتمع تفریحی و گردشگری هزار و یک شهر قرار دارد.شهرک چیتگر شامل 4 پهنه A,B,C,E می باشد

شهرک چیتگر امام رضا

برای خرید مسکن در منطقه 22 می توانید به املاک این منطقه سر زده و نیز برای بررسی دقیق تر پروژه های منطقه 22 به خصوص پروژه های پیش فروش و امتیاز و بدست آوردن اطلاعات تخصصی هر پروژه به سایت www.khanedan.com مراجعه نمایید.

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیآپارتمان در منطقه 22
مطلب بعدیشهرک های منطقه 22

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید