فازهای پرند

0
3622
فازهای پرند

فازهای پرند

شهر پرند در جنوب غربی شهر تهران قرار گرفته و قسمت مسکونی آن به 7 فاز از فاز 0 تا فاز 6 تقسیم بندی می شود. در4 فاز اول آن یعنی فاز 0 تا 3 را خانه های شخصی ساز و شرکتی ساخته شده و در فاز 4 تا 6 پروژه های مسکن مهر واقع شده اند و می توان گفت بهترین منطقه این شهر برای سرمایه گذاری فاز 0 تا 3 می باشد.

فاز صفر پرند

این فاز از قدیمی ترین فازهای شهر پرند است که به دلیل تراکم ساختمانی پایین و جداسازی قطعات بزرگ زمین از بهترین مناطق شهر پرند برای سکونت محسوب می شود. به همین خاطر سرمایه‌گذاری در املاک فاز صفر پرند همواره مورد توجه افراد بوده است. به‌ویژه خرید خانه ویلایی در فاز صفر پرند و یا حتی پیش‌ فروش آپارتمان در فاز صفر پرند در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیداکرده است.

فاز صفر پرند در ابتدای بلوار چهار باغ قرار دارد و نسبت به فازهای دیگر پر جمعیت تر است. موضوع جالب اینجاست که خیابان های این فاز بر اساس مناطق تاریخی، گردشگری مانند آپادانا، نقش جهان و … نامگذاری شده است.

از ویژگی های فاز صفر پرند می توان به لوکس بودن و مساحت بزرگ خانه های این فاز و دسترسی به امکانات آموزشی، فرهنگی، رفاهی و مجتمع های بزرگ ورزشی و تجاری می باشد. البته ناگفته نماند قیمت خانه و زمین فاز صفر نسبت به مناطق دیگر پرند بیشتر است.

نقشه فاز صفر پرند

موقعیت فاز 0 پرند

فاز یک پرند

یکی دیگر از مناطق قدیمی پرند، فاز یک این شهر می باشد. فاز یک شهر پرند در بلوار شهدا و علامه طباطبایی قرار دارد و همانند فاز صفر از جمعیت کمی برخوردار است و خانه های لوکسی دارد اما مزیت فاز یک نسبت به فاز صفر، دسترسی راحت تر و آسان تر به مرکز شهر و امکانات آن است. امکاناتی نظیر آتش­­نشانی، مسجد، کلانتری و مرکز درمانی، امکان تفریحی مانند بوستان کوهسار و … .

در فاز یک نیز مانند فاز صفر خیابان­ها با اسامی خاص مانند قله های ایران؛ سهند، سفیدار، بینالود و… نام گذاری شد اند. این فاز می تواند همچون فاز یک، یکی از ابده­آل­ترین مناطق برای سرمایه گذاری باشد.

نقشه فاز یک پرند

نقشه فاز 1 پرند

فاز دو پرند

در فاز 2 شهرپرند شرکت ساخت و ساز بزرگی وجود دارد که تیپ های مختلف ساختمانی را ارائه داده اند و افرادی که قصد خرید خانه دارند می توانند با توجه به سلیقه خود، مسکن مورد نظر خود را انتخاب کنند. از مزایای فاز 2 شهر پرند می توان به وجود بوستان ها و پارک های متعدد، مراکز اداری، تجاری، دانشگاه پیام نور، ادارات دولتی نظیر مخابرات، برق، آب و فاضلاب، مراکز درمانی، کتابخانه و انواع تالاررستوران ها اشاره کرد.در این فاز خیابان ها با نام گل ها و پرندگان نامگذاری شده است.

نقشه فاز 2 پزند

نقشه فاز دو پرند

فاز سه پرند

فاز سه پرند نسبت به فاز های 0 تا 2، جدیدتر است و جمعیت بالاتری دارد. در صورتیکه نسبت به سه فاز قبلی از امکانات کمتری برخوردار بوده و ساخت و ساز در این فاز کمرنگ تر است . بخشی از فاز سوم پرند را مسکن مهر تشکیل می دهد. اگرچه مراکز خدماتی ای در این فاز است که نیاز افراد را بدون رفتن به مرکز شهر برطرف می سازد. خیابان های فاز سوم پرند با نام شاعران نامی نامگذاری شده است. کسانیکه قصد خرید خانه های با کیفیت و با امکانات و قیمت مناسب دارند، این فاز گزینه خوبی برای این دسته از افراد است.

نقشه فاز 3 پرند

نقشه فاز سه پرند

فاز 4 پرند

همانطور که گفته شد از فاز 4 تا فاز 6 مختص پروژه های مسکن مهر می باشد. در فاز 4 نیز اکثر این پروژه ها احداث شده و قابل سکونت می باشد. یکی از مراکز تفریحی فاز 4 بوستان مشاهیر است که بین فاز 4 و 5 قرار دارد. خیابان های فاز 4 بر اساس ماه های شمسی، میلادی و قمری و یا حتی روزهای مهم سال نامگذاری شده است.

نقشه فاز 4 پرند

نقشه فاز چهار پرند

فاز 5 پرند

فاز 5 همانند فاز 4 بر روی پروژه های مسکن مهر تمرکز دارد؛ این ساختمان ها همه بلوک بندی شده و به صورت هیات مدیره‌ای اداره می گردند. منطقه کوزو نام منطقه ای است در فاز 5 شهر پرندکه از قدیمی ترین مناطق می باشد و البته امروزه به شهرک آفتاب تغییر کرده است.

مساحت فاز 5، چهارده هزار و سی و سه هزار هکتار بوده و بیست و هشت هزار و دیست و چهل و هشت واحد براساس برنامه ریزی اولیه برای این فاز تعیین شده است و با توجه به این حجم از سازه های تعریف شده جمعیتی حدود 110 هزار نفر را در خود جای می دهد. خیابان های فاز 5 با نام سوره های قرآن نامگذاری شده است. پروژه های مسکن مهر مپسا و پروژه های مسکن مهر هسا از پروژه های فاز 5 می باشد.

نقشه فاز پنج پرند

نقشه فاز 5 پنج پرند

فاز 6 پرند

بخش بزرگی از فاز 6 پرند در منطقه مرتفع ساخته شده و به خاطر آپارتمان های بلند دید کاملی به شهر جدید پرند دارند. به همین سبب دارای هوایی خنک تر نسبت به سایر فاز ها می باشد. مساحت این فاز هزار و صد و هفتاد هکتار تعریف شده است و سه هزار و هشتصد و هشتاد و پنج واحد آپارتمانی برای آن پیش بینی شده است.

این فاز دارای جایگاه پمپ بنزین بوده و به زودی از همین منطقه یک راه ارتباطی به سمت جاده ملارد و کرج بازگشایی می شود. از دیگر امکانات این فاز می توان به ساختمان پزشکان و داروخانه اشاره کرد که البته نیاز به تقویت بیشتری دارد. پروژه های فاز 6 پرند را شرکت ترکیه ای کوزو و شرکت کیسون اجرا نموده اند.

نفشه فاز 6 پرند

نقشه فاز شش پرند

آینده فاز 6 پرند

شهر پرند را می توان قطب پروژه های مسکن مهر نامید که البته به سبب کمبود امکانات رفاهی و نواقصی که در برج های مسکونی وجود دارد، فاز های 4 و 5 و 6 هنوز در جذب جمعیت عملکرد مطلوبی نداشته اند. ولی می توان گفت که در آینده ای نه چندان دور با افزایش قیمت مسکن جمعیت بسیاری به سمت شهر پرند سرازیر شوند و زیرساخت های فازها به دنبال جذب سرمایه و جمعیت، به سرعت بیشتری تکمیل و آماده خدمت رسانی باشد. به طور کلی به دلیل هایی که در ذیل آمده است آینده ی درخشانی برای شهر پرند پیش بینی می شود:

  • موقعیت جغرافیایی شهر پرند
  • نزدیک بودن به شریان های اصلی کشور؛ اتوبان تهران- ساوه، فرودگاه امام خمینی، اتوبان تهران-قم، راه آهن تهران جنوب، راه آهن شهری تهران پرند
  • اختصاص خط 1 مترو تهران پرند
  • وجود 2 نیروگاه اختصاصی برق
  • دارابودن یکی از بزرگترین سایت های دانشگاهی کشور با مساحت 400 هکتار

شهر پرند

مزایا و معایب شهر پرند

به طور کلی فازهای پرند هر کدام دارای معایب و مزایای خاص خود را دارند اما در کل می توان این مزایا و معایب را در موارد زیر خلاصه کرد:

مزایا و معایب شهر پرند

مزایای شهر پرند

  • پایین بودن هزینه مسکن در پرند به نسبت شهر تهران
  • نزدیک بودن به فرودگاه امام خمینی
  • آب و هوای تمیز و خنک به دلیل قرارگیری در نزدیکی کوه
  • احداث چندین شرکت صنعتی و فراهم آمدن شرایط خوب کسب و کار
  • دنج بودن منطقه پرند

معایب شهر پرند

  • خشک بودن آب و هوای شهر پرند
  • ضعیف بودن امکانات خدماتی مانند اورژانس و امدادرسانی
  • نداشتن آسانسور در برخی از آپارتمان های فازهای پرند

مزایا و معایب شهر پرند

اجاره خانه در پرند

شهر جدید پرند دارای واحد های نوساز با متراژ های بالا و همچنین قیمت بسیار مناسب میباشد که به گزینه ی مناسبی برای سکونت تبدیل شده است. این منطقه برای افرادی که محل کارشان در پایتخت میباشد نیز گزینه ی مناسبی میباشد چرا که خط متروی پرند حمل و نقل پایتخت به این شهر جدید را تسهیل بخشیده است. یکی دیگر از عوامل مناسب برای سکونت در این شهر آب و هوای به نسبت پاکیزه تر و همچنین عدم وجود ترافیک سنگین شهر تهران میباشد.

اجاره در این شهر به این شکل است که برای رهن کامل یک واحد 80 متری مسکن مهر مبلغ حدود 60 تا 80 ملیون نیاز است.

گران ترین فازهای پرند

فاز های 2 و 3 با امکانات رفاهی و خدمات شهری بیشتری نسبت به فاز های دیگر و همچنین خانه های ویلایی 2 تا 3 طبقه شخصی ساز با فضای سبز اختصاصی از گران ترین فاز های پرند میباشند. از پروژه های به نام فاز 3 میتوان به پروژه میسا اشاره کرد.

فاز های صفر و یک دارای جمعیت کمتری نسبت به دیگر فاز ها میباشند که منزل ها شخصی ساز با تعداد طبقات کم میباشند.قیمت ملک در این دو فاز کمتر از فاز های 2 و 3 میباشند.

واحد های مسکن مهر در فازهای دیگر قرار دارند که از قیمت کمتری نسبت به فاز های صفر تا سه برخوردار میباشند که با توجه به پیشرفت این شهر در سال های آتی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری میباشد.

شهر جدید پرند

فاز های پرند در یک نگاه

  • فاز صفر دارای سند و شخصی ساز
  • فاز یک دارای سند و شخصی ساز
  • فاز دو دارای سند و شخصی ساز
  • فاز سه دارای سند، شخصی ساز و تعاونی ساز
  • فاز چهار دارای سند تعاونی ساز و مسکن مهر
  • فاز پنج تعاونی ساز و مسکن مهر
  • فاز شش تعاونی ساز و مسکن مهر

فاز های سند دار از امکانات و قیمت بالاتری نسبت به فاز های دیگر میباشند

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیدرباره پرند
مطلب بعدیبرج بین المللی تهران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید