درباره پرند

6
2509
شهر پرند

درباره پرند

شهر جدید پرند در جنوب غربی شهر تهران، واقع شده است و بیشترین تعداد پروژه های مسکن مهر را دارست. همین موضوع در آینده یاعث پرجمعیت شدن شهر پرند خواهد شد. شهر جدید پرند با 7 فاز مسکونی و صنعتی از زیر مجموعه های شهرستان رباط کربم است. پروژه های فاز صفر و یک اکثرا شخصی ساز بوده و ویلایی بوده، پروژه های فاز 2، باغ ویلا و فاز های 4 تا 6 شهر جدید پرند، پروژه های مسکن مهر هستند.

با توجه به قیمت مناسب این منطقه و امکانات رو به رشد آن فرصت مناسی برای خانه دار شدن و سرمایه گذاری ایجاد شده است.حدود قیمت ها در فاز های مختلف پرند از متری 4ملیون تا 10 ملیون میباشد.

شهر جدید پرند

موقعیت مکانی شهر پرند

شهر جدید پرند از توابع استان تهران در 30 کیلومتری آزاد راه تهران – ساوه و جنوب غربی شهر تهران در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی و همچنین در نزدیکی آزاد راه های تهران – ساوه و تهران – قم واقع شده است که موقعیت مکانی این شهر بر اهمیت آن افزوده و موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری و حتی سکونت ایجاد کرده است.

پرند

آب و هوای پرند

این شهر به علت اینکه تا حدودی از شهر تهران دور میباشد آلودگی شهر تهران را ندارد اما وضعیت اب و هوایی آن در مواردی همچون میزان بارندگی و رطوبت هوا تا حدی نزدیک به شهر تهران میباشد.

به طوری که دمای هوای پرند به طور متوسط 6.6 درجه سانتی گراد می باشد و رطوبت هوا نیز در ماه دی حداکثر به 66 درصد خواهد رسید و در سایر ماه های سال حداقل 24 درصد و حداکثر 58 درصد است.

جمعیت شهر پرند

جمعیت شهر پرند بر اساس سرشماری سال 1395، 97474 نفر اعلام شده است که اکثرا از اطراف تهران و دیگر استان ها هستند که به جهت آلودگی کمتر هوا، میزان ترافیک کم و البته قیمت نسبتا پایین مسکن به نسبت داخل شهر تهران این شهر را برای سکونت انتخاب کرده اند.

نقشه شهر پرند

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

از مزایای این شهر میتوان از دانشگاه آزاد اسلامی آن نام برد که واقع در بزرگراه تهران ساوه در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی، در سال 1386 تاسیس گردیده است.

این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد که از آزمایشگاه ها و لابراتور های های پیشرفته در رشته های مختلف بهره مند میباشد.

دانشگاه آزاد

حمل و نقل ریلی شهر پرند

پروژه قطار برقی پرند-تهران با تکنولوژی روز دنیا و توسط مهندسین توانمند ایرانی به اتمام رسیده است. این قطار که به نام قطار حومه ای نام گذاری میشود شهر حومه ی پرند را به کلان شهر تهران متصل میکند. اولین حرکت قطار از ساعت 3:30 بامداد شروع و تا 21 شب بیش از 12 بار مسافرین را جابجا میکند.قطار های حومه ای مسیر پرند به تهران را در یک ساعت طی میکنند، که زمان دقیق حرکت قطار مشخص میباشد.

این حمل و نقل ریلی به طول 53 کیلومتر از خط متروی یک تهران(ایستگاه حرم امام خمینی) شروع و در ادامه به فرودگاه امام خمینی (امتداد آزادراه تهران-قم ) و در پایان به شهر جدید پرند ختم میشود.خط متروی سبز در تصویر زیر ایستگاه های موجود در مسیر تهران پرند نمایش داده شده است.

حمل و نقل ریلی شهر پرند

امکانات شهر پرند

بسیاری از امکانات شهر پرند در فاز های صفر تا سه هستند و هرچه به سمت فازهای بعدی پیش می رویم از این امکانات کاسته می شود. بوستان مشاهیر بین فازهای سه و چهار در حال ساخت می باشد. امکاناتی که در این بوستان وجود دارد شامل آمفی تئاتر، پیست دوچرخه سواری، رمپ ویژه معلولان و نابینایان و … است. همچنین بزرگترین مرکز تفریحی اقامتی خاورمیانه به نام سرزمین ایرانیان در جنوب شهر پرند واقع شده است و وسعت ان 20 هکتار است.

در شهر پرند 4 واحد درمانی، 5 کلانتری، 1 مسجد و 84 فضای سبز و 4 مدرسه وجود دارد.علاوه بر این امکانات می توان به دو مورد دیگر نیز اشاره کرد: کارتینگ و قلعه سنگی پرند؛ طولانی ترین پیست کارتینگ جهان در شهر پرند واقع شده است و قلعه سنگی پرند هم که نماد معماری ایرانی – اسلامی با قدمتی هزار ساله است در شهر پرند قرار دارد.

مدرسه معلولین

امنیت شهر پرند

افزایش جمعیت در شهر پرند، ارتقا سطح امنیت در این شهر را می طلبدکه در این راستا آقای قلعه نوعی که از اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر پرند هستنداز ساخت 5 کلانتری در شهر پرند خبر دادند.

ایشان در عرایض خود فرمودند با توجه به گزارشات بسیاری در خصوص نیاز به امنیت بیشتر در شهر پرند و بررسی وضعیت موجود امنیتی، در طی جلساتی که با مسئولان نیروی انتظامی غرب تهران و فرماندهی انتظامی شهرستان رباط کریم داشتیم توافقاتی را برای ایجاد و احداث  5 کلانتری کرده اند. مجموع این اخبار نوید خبرهای خوشی را برای تامین هرچه بیشتر امنیت شهر جدید پرند و عملیاتی شدن آنها می دهد.

درباره پرند

معایب شهر پرند

این شهر علاوه بر مزایای ویژه گفته شده از قبیل امنیت،فرصت سرمایه گذاری و آب و هوای مطلوب دارای معایبی نیز میباشد که در ادامه به آنها میپردازیم.

پایین بودن سطح خدمات اورژانسی و امدادرسانی، کمبود امکانات زیربنایی و خدمات شهری در فاز های 5 و 6، عدم استفاده از آسانسور در برخی از ساختمان های دارای سند و همچنین بادهای این منطقه و خشکی آب و هوای آن از معایب این شهر جدید به حساب می آیند.

پروژه مپسا

شرکت مپسا یا همان شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران در سال 1371 تحت عنوان گسترش نیروگاه سازی ایران به شماره 94750 و شناسه ملی 10101388247 در تهران به ثبت رسید.

این شرکت به عنوان پیمانکار عمومی ساختمانی فعالیت خود را از سال 1383 آغاز نموده است. از جمله پروژه هایی که توسط این شرکت احداث شده است پروژه 1100 واحدی مپسا در شهر پرند، فاز 3 می باشد که این پروژه دارای 197 بلوک بوده که هر بلوک 3 طبقه دارد و درهر طبقه 6 واحد تعریف شده است. از دیگر پروژه های این شرکت پروژه 5400 واحدی فاز 5 پرند می باشد. تعداد بلوک های پروژه 790 بلوک بوده و هر بلوک 3 طبقه دارد. متراژ بلوک های 3 طبقه از 67 متر تا 110 متر می باشد.

مپسا پرند

پروژه هسا

از دیگر پروژه های شهر جدید پرند، پروژه مسکن مهر 1600 واحدی هسا می باشد که از سال 1390 شروع به کار کرده است.تاریخ تحویل این پروژه سال 1391 بوده است که بعد گذشت چندین سال، تحویل آن به بهار 1400 موکول شده است.

هسا پرند

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیشرکت ساختمانی بانک ملت
مطلب بعدیفازهای پرند

6 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    لطفا کمی درباره ی اطلاعات شهر پرند توضیح دهید
    ممنون

    • با سلام

      در این رابطه می توانید مقاله ” شهر پرند ” را مطالعه بفرمایید. در این مقاله به طور مفصل در رابطه با فازهای شهر پرند توضیح داده شده است.

  2. سلام وقت بخیر شهر پرند آینده خوبی داره؟ تو فکر سرمایه گذاری هستم
    ممنون

    • با سلام

      بله شهر جدید پرند یکی از شهرهایی که به سرعت پیشرفت کرد و با توجه به ویژگی های خوبی که دارد باز هم جای پیشرفت برای آن است. در این خصوص می توانید مقاله ” شهر پرند” را مطالعه فرمایید.

  3. سلام وقت بخیر
    ببخشید معایب شهر پرند دقیقا چه؟ ممنون می شم توضیح کوچیکی بدید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید