آینده منطقه 22

8
2259
آینده منطقه 22

آینده منطقه 22

می توان گفت منطقه 22 با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت گردشگری و ساختمان سازی مدرن داشته در آینده ای نه چندان دور بهترین منطقه تهران خواهد شد. ناگفته نماند این منطقه از لحاظ موقعیتی بهترین دسترسی ها را به جاده ها و اتوبان های تهران دارد و همه این موارد جمعیت زیادی را به این منطقه می کشاند.

بهترین محله منطقه 22

منطقه 22 از چندین محله قدیمی و جدید تشکیل شده است از جمله :

دهکده المپیک

این منطقه از محله های قدیمی منطقه 22 بوده که قبل از انقلاب ساخته شده است، این محله دارای معماری به  خصوصی است و بلوک های ساختمان ها با فضای سبز از یکدیگر تفکیک می شوند.

المپیک

شهرک گلستان

شهرک گلستان(راه آهن) جزو اولین محله های منطقه 22 است که دارای بافت ویلایی و قدیمی ساز است که از محله های محبوب منطقه 22 به شمار می رود. این شهرک از غرب با دریاچه چیتگر، از شرق با اتوبان آزادگان، از جنوب با پارک جنگلی چیتگر و از شمال با اتوبان همت در همسایگی قرار دارد. در این شهرک برج های مسکونی و تجاری بسیاری ساخته شده و یا در حال ساخت می باشد.

شهرک راه آهن

شهرک چشمه

این شهرک نیز از شهرک های قدیمی منطقه 22 است که تمامی خانه ها ویلایی هستند. این شهرک در نزدیکی بلوار دهکده المپیک قرار دارد و به خاطر دسترسی بسیار خوبی که به اتوبان آزادگان دارد، رفت و آمد به دیگر نقاط شهر را بسیار سهل کرده است. از امکانات خوب این شهرک می توان به امکانات درمانی از جمله بیمارستان ایرانیان و از امکانات آموزشی به دبیرستان شهدا، آموزشگاه زبان خارجی زبان گستر، آکادمی آشپزی و مهد کودک شادی اشاره کرد.

شهرک چشمه

شهرک امید دژبان

شهرک امید دژبان در شمال بزرگراه ساخته شده و دارای ساختمان هایی با سازه بتنی و سازه فلزی است. این شهرک زیر نر تعاونی مسکن ارگان ارتش ساخته شده است. به دلیل قرارگیری شهرک امید دژبان در ارتفاعات، این شهرک از آب و هوای خوبی برخوردار است. ضمن اینکه در این شهرک سعی شده تا فضای سبز خوبی برای ساکنین ایجاد شود.

امید دژبان

شهرک شهید باقری

بافت محله شهرک باقری نوساز بوده و ساکنین آن را اغلب بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح تشکیل می دهند. موقعیت مکانی این شهرک به گونه ای است که دسترسی راحتی به اتوبان های اصلی تهران مانند بزرگراه خرازی دارد. امکانات رفاهی خوبی از جمله جندین بوستان و فضای سبز در این شهرک گنجانده شده است. از امکانات دیگر آن می توان به مساجد، حسینیه، بازار میوه و تره بار و … اشاره کرد.

شهرک شهید باقری

شهید باقری

کوهک

از بهترین و پرطرفدارترین محله های منطقه 22 بلوار کوهک است؛ این بلوار در نزدیکی اتوبان حکیم قرار دارد و برج های زیادی در آن در حال ساخت است. محله کوهک از محله های قدیمی منطقه 22 بوده که سال های پیش، پیشرفت آنچنانی نداشت اما با گذشت زمان و ساخت پروژه های عمرانی زیاد در این محله، اکنون یکی از بهترین محله های منطقه 22 به شمار می رود و هر ساله افراد بسیاری جذب این منطقه می شوند.

این افزایش جمعیت نه تنها به خاطر پروژه های ساختمانی تجاری و مسکونی، که به سبب آب و هوای بسیار مطلوب این محله نیز هست. البته دسترسی راحت محله کوهک به مترو و اتوبان های آزادگان و تهران-کرج را نیز نباید نادیده گرفت. از امکانات رفاهی که در کوهک وجود دارد می توان به پارک جنگلی چیتگر، مجتمع تجاری اداری طوبی، تالار ها و مجتمع های پذیرایی اشاره کرد.

بلوار کوهک

موقعیت محله کوهک

بهترین محله چیتگر

محله چیتگر به دلیل جاذبه های گردشگری بسیاری که در خود گنجانده یکی از پرطرفدارترین محله های منطقه 22، به شمار می رود.

بهترین محله های چیتگر :

  • شرق آزادگان؛ از مناطق دور محله چیتگر بوده که البته به خاطر آرامشی که در این منطقه حکمفرماست بسیار دنج می باشد.
  • کوهک؛ این منطقه به خاطر دسترسی عالی به مترو چیتگر و پارک جنگلی چیتگر و البته مجتمع تجاری اداری طوبی جزو پرطرفدارترین منطقه در محله چیتگر است.
  • غرب دریاچه چیتگر؛ این منطقه در واقع به خاطر شهرک های مدرن و برج های مسکونی و تجاری لوکسی که ساخته شده معروف بوده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

پروژه های آینده دار منطقه 22

با توجه به افزایش جمعیت این منطقه سرمایه گذاری های چشمگیری توسط بخش های خصوصی و ارگان های دولتی در حال انجام میباشد. پروژه های تجاری، اداری، تفریحی با پتانسیل بالا و مدرن در این منطقه در حال ساخت میباشد که پروژه هزار و یک شب، پروژه ایرانمال، پروژه آرتمیس و پروژه لکسون را میتوان از پروژ های مطرح و در سطح اول جهان منطقه22 به شمار آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از پروژه های در حال ساخت نام برده شده در بالا، میتوانید  مقاله پیش فروش برج های چیتگر در بلاگ خانه دان را مطالعه نمایید.

شرایط اقلیمی منطقه 22

منطقه 22 در شمال غربی استان تهران قرار گرفته است. این منطقه در شمال با کوهستان البرز، در شرق با حریم رودخانه کن، در جنوب با آزادراه تهران-کرج و در غرب با محدوده جنگل های دست کاشت وردآورد محدود شده است. این منطقه همانطور که ذکر شد به دلیل همجواری با کوهستان و جنگل دارای آب و هوای بسیار مناسبی است.

میزان کل بارندگی سالانه در این منطقه 28 میلی متر در سال بوده که ببشترین آنها در فصل بهار و زمستان می باشد. میزان تقریبی جمعیت منطقه بر اساس نتایج سرشماری سال 1385، 138970نفر می باشد که البته این تعداد با توجه به ساخت و سازهای بسیار زیادی که در این منطقه انجام می شود و البته آب و هوای مناسب در حال رشد است.

آینده منطقه 22 تهران چگونه است؟

با توجه به ساخت و ساز های پروژه های مسکونی، تجاری و اداری مدرن در این منطقه میتوان آینده ی خوبی برای این منطقه در نظر گرفت. در ادامه این مقاله به بررسی سرمایه گذاری، مشکلات و خرید خانه در این منطقه میپردازیم.

سرمایه گذاری در منطقه 22

به طور جد می توان گفت تنها سرمایه گذاری که فرد هیچ ضرر و زیانی در قبال آن ندارد، سرمایه گذاری در بخش مسکن است. سود این نوع سرمایه گذاری اگر با مطالعه و تحقیقات کافی در رابطه با ویژگی های مربوط به آن  خاص باشد دوچندان خواهد بود.

در همین راستا منطقه 22 در طی چند سال اخیر شروع به ساخت و سازهای بسیار زیادی از جمله پروژه های مسکونی، تجاری و اداری کرده و بسیاری از افراد با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این منطقه، منطقه 22 را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. همانطور که از دید بسیاری از صاحب نظران حوزه مسکن سرمایه گذاری در منطقه 22 بسیار مطمئن و سودآور می باشد.

مزایای سرمایه گذاری در منطقه 22

منطقه 22 در زمان کوتاهی توانسته گواهینامه ها های زیادی را دریافت کند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گواهینامه مخصوص مدیریت ایمنی
  • گواهینامه مخصوص ساخت و ساز
  • گواهینامه مخصوص کنترل کیفیت ساخت
  • گواهینامه مخصوص مدیریت محیط زیست
  • گواهینامه مخصوص سیستم رضایت مشتری
  • نشان امتیاز برج سازان
  • و…

با توجه به موارد ذکرشده متوجه می شویم که نوع ساخت و ساز و کیفیت منطقه در حدی بوده که به افتخارات بالا نائل شود.

مشکلات منطقه 22

در هر منطقه علاوه بر امکانات و امتیاز های منحصر به فرد خود مشکلتی را نیز شامل میشود که منطقه22 نیز از این قاعده مستثنا نمیباشد. افزایش جمعیت در این منطقه معضلاتی از قبیل ساخت و ساز برج های بلند و خارج از استاندارد که این موضوع خود باعث آلودگی هوا و همچنین ایجاد ترافیک در آینده ای نزدیک در این منطقه خواهد شد.

با توجه به اینکه یک پنجم ساخت و سازهای کل تهران در این منطقه در حال انجام است در آینده عواملی از قبیل مشکلات حمل و نقل عمومی، کمبود امکانات آموزشی برای این منطقه پیش بینی شده است.یکی دیگر از مشکلات این منطقه را میتوان گرانی اراضی و مسکن به شمار آورد.

دلیل گرانی زمین در منطقه ی 22

از دلالیل گرانی مسکن در منطقه 22 امکانات بی نظیر و اللخصوص دریاچه چیتگر میباشد و همچنین ساخت برج های لوکس شخصی ساز و تعاونی ساز از دیگر دلالیل گرانی اراضی در منطقه 22 میباشد.

 خرید خانه در منطقه 22

با توجه به شرایط و ویژگی های قابل توجه منطقه 22 بسیاری از افراد جهت خرید خانه به این منطقه روی آوردند؛ بر اساس توضیحات ذکر شده در بالا در مورد هر یک از محله های منطقه 22 و ویژگی های آنها می توان گفت هرکسی با هر سلیقه ای می تواند در این منطقه خانه مورد نظر خود را پیدا کند در نتیجه در آینده منطقه 22 جمعیت قابل توجهی را به خود جذب کرده است.

در این خصوص افراد می توانند از چند طریق خانه مورد نظر خود را جست و جو کرده و پیدا کنند. ساده ترین راه برای پیدا کردن خانه روش سنتی مراجعه به دفتر املاک می باشد. در این منطقه املاک بسیاری قرار دارند که شما می توانید با مراجعه به این دفاتر و استفاده از مشاوره مشاورین، خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.

روش بعدی استفاده از سایت ها و اپلیکیشن های مربوط به مسکن می باشد. اینکه  چه سایتی را برای خرید خانه انتخاب کنیم بستگی به چند فاکتور دارد؛ از جمله این فاکتورها که در واقع فاکتور اصلی این انتخاب به شمار می رود بحث به روز بودن آگهی های اپلیکیشن و سایت می باشد. از جمله این اپلیکیشن ها، اپلیکشین خانه دان می باشد که شما می توانید از طریق این اپ و هم سایت مربوط به این مجموعه به نشانی www.khanedan.com (خانه دان) به آگهی های به روز این مجموعه دسترسی داشته باشید.

ثبت آگهی رایگان خانه دان

در این دو مجموعه می توانید هم قیمت آپارتمان در منطقه 22 تهران و هم قیمت برج های پیش فروش و امتیازی منطقه 22 را پیدا کنید و با مالک و یا تعاونی مورد نظر ارتباط برقرار کنید و از آینده منظقه بهره مند شوید.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09123109984

مطلب قبلیمسکن مهر کرج
مطلب بعدیامکانات منطقه چیتگر

8 دیدگاه‌ها

    • با توجه به پیشرفت هایی که این منطقه به لحاظ ساخت پروژه های تجاری و مسکونی مدرن هم چنین امکانات تفریحی داشته، سرمایه گذاری در این منطقه را بسیار پر سود میتوان پیش بینی کرد

    • در حال حاضر قیمت آپارتمان در کوهک منطقه 22 تقریبا از متری 30 میلیون تومان شروع می شود. و با توجه به موقعیت، طبقه و چشم اندازی که ملک دارد قیمت ها بالاتر می رود.

    • با سلام

      به طور کلی می توان گفت برج های چیتگر از نظر مقاومت در سطح بسیار بالایی بوده و این به خاطر متریال خوب به کار رفته در آنها، نحوه ساخت و ساز و رعایت استاندارد های ساختمان سازی در این برج ها می باشد.
      ضمن اینکه تمام دیوار ها عایق صدا و حرارت دارندو پنجره ها همه ۲ جداره هستند. برج های چیتگر به لحاظ موقعیتی دارای دسترسی بسیار خوبی به بزرگراه های همت، کرج و حکیم هستند و نیز در همسایگی جاذبه های گردشگری منطقه ۲۲ همچون پارک جنگلی چیتگر، دریاچه چیتگر و باغ ملی گیاه شناسی قرار دارند. در نتیجه این منطقه را می توان یکی از مناطق ایده آل جهت زندگی یا حتی سرمایه گذاری دانست.

      خواندن مقاله ” برج های چیتگر ” را ازدست ندهید.

  1. سلام. من فقط یکبار چیتگر رفتم اونم میخواستم برم کلینیک زیبایی گلدن رویال از اون منطقه رد شدم . جای خیلی خوبی بنظر میرسید. البته من دو سال پیش رفتم که ساخت و ساز بود تو اون منطقه

    • با سلام

      بله منطقه چیتگر از معدود مناطق دنج پایتخت می باشد و به دلیل امکانات تفریحی بسیاری که برای این منطقه فراهم شده زندگی در آن لذت بخش است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید