چیتگر تهران

0
1904
چیتگر یکی از محله های منطقه 22 بوده و پروژه های مسکونی و تجاری بسیاری در آن حال ساخت می باشد

چیتگر تهران

چیتگر تهران محله ای است در منطقه 22 که در شمال غرب تهران واقع شده است و یکی از بزرگترین محله های تهران محسوب می شود. این محله به سبب سازه های مدرن و پیشرفته ای که دارد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است،و میتوان از آن به عنوان یک مجموعه بزرگ مسکونی، تفریحی، اداری و تجاری نام برد.

نمی توان از جاذبه های گردشگری این منطقه چیزی نگفت. جاذبه هایی همچون دریاچه خلیج فارس که خود شامل جذابیت های فراوان تفریحی و گردشگری است و پارک جنگلی چیتگر که در ادامه به معرفی بخشی از جاذبه های گردشگری چیتگر تهران میپردازیم.

دریاچه چیتگر

راه‌های دسترسی به چیتگر

منطقه 22 توسط اتوبان های خرازی، همدانی،  آزادگان، تهران-کرج و حکیم احاطه شده است که برای دسترسی به این منطقه با خودرو شخصی از طریق این اتوبان ها امکان پذیر میباشد.

دسترسی به چیتگر توسط مترو از طریق خط مترو 5 و ایستگاه های چیتگر، ایرانخودرو و وردآورد امکان پذیر میباشد. خطوط اتوبوسرانی و تاکسی نیز در منطقه وجود دارد که دسترسی را داخل منطقه و خروج از منطقه فراهم آورده است.

باملند چیتگر تهران

مرکز خرید بام لند نخستین مرکز خرید در فضای باز  ایران، مجتمعی تجاری تفریحی است که در منطقه چیتگر پایتخت قرار دارد.ویژگی که این مرکز خرید را به یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی تبدیل کرده این است که بعد از اتمام خرید مفصل برای رفع خستگی، گزینه های بسیار متنوعی برای انتخاب انواع رستوران و کافی شاپ های شیک وجود دارد. در فضایی آرام و به دور از هیاهوی شهر در جوار طبیعت بی نظیر دریاچه چیتگر میتوانید نهایت لذت را ببرید.

در این مرکز انواع برندهای پوشاک،رستوران های ایرانی،ایتالیایی، عربی،انواع برند فست فود ها و رستوران های سنتی، کافه هایی با ویو عالی ،شهر بازی،قایق سواری، دوچرخه سواری و… را در دسترس میباشد.

باملند چیتگر

بازار بزرگ ایرانمال

ایران مال بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و اداری خاورمیانه در شمال غربی استان تهران، اتوبان شهید خرازی در منطقه22 واقع شده است. این پروژه از عظمت بی نظیری برخوردار میباشد به شکلی که برای بازدید از کل این پروژه نیاز به حدود 7/14 کیلومتر پیاده روی میباشد معادل 3 روز پیاده روی یعنی به اندازه پیاده‌روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش میباشد.

این پروژه علاوه بر دو برج اداری خود، پارگینگ پروژه های دیگری نظیر دو هتل 5 ستاره ، دریاچه و تالار پذیرایی نیز در دست احداث دارد. همچنین از بزرگترین مراکز خرید تهران بوده و یزرگترین مجموعه تفریحی نیز به حساب می‌آید.

بازار بزرگ ایرانمال

باغ گیاه شناسی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چیتگر تهران باغ گیاه شناسی ملی ایران میباشد، بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و جز چندین باغ اول جهان نیز به شمار میرود.

این باغ در شمال غربی استان تهران در زمینی به مساحت 145 هکتار که از سال 1348 شروع به طراحی و ساخت آن شد.طراحی باغ گیاه شناسی ملی به گونه ای میباشد که با شبیه سازی به سه رشته کوه زاگرس، هیمالیا، البرز و همچنین ساخت رودخانه ،آبشار و تعدادی دریاچه شکل گرفته است.

باغ گیاه شناسی ملی چیتگر

در این باغ اقلیم های آب و هوایی متفاوت با گونه گیاه شناسی آن اقلیم شبیه سازی شده است که میتوان از اقلیم های جهان اقلیم اروپا،اقلیم هیمالیا، اقلیم سیبری، اقلیم قفقاز، اقلیم چین و ژاپن و اقلیم آمازون و امریکای لاتین و از اقلیم های داخل ایران از اقلیم کویری و بیابانی، اقلیم خزر، اقلیم البرز و اقلیم زاگرس نام برد.

راه دسترسی به این جاذبه گردشگری بی نظیر از شهرک سرو آزاد(آزاد شهر) خیابان گودرزی، کوچه هشتم غربی میباشد که از طریق ایستگاه مترو ایرانخودرو نیز امکان پذیر است.ساعت کاری این مجموعه همه روزه از ساعت 9صبح تا 18:30 عصر بوده که فروش بلیط فقط تا ساعت 16:30 انجام میگیرد.

باغ گیاه شناسی ملی چیتگر تهران

پارک آبشار تهران

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چیتگر که بر جذابیت این منطقه افزوده است پارک آبشار تهران میباشد که درانتهای اتوبان همت به سمت غرب، اتوبان شهید خرازی واقع شده است.

این مجموعه طبقه طبقه طراحی شده است، طبقات از فضای سبز که شامل درختان میوه مانند گردو و گیلاس، درختان بلوط، موگو و نخل میباشد و همچنین طراحی برکه ها  و آلاچیق های مختص به خود  طبقات را از یکدیگر تمایز داده است.چشم انداز کامل دریاچه چیتگر از جاذبه های این پارک به حساب می‌آید.

باغ های گل و گیاهان دارویی، مسیر کوهپیمایی، آلاچیق های ساخته شده از چوب روس بر روی برج های سنگی و لانه های پرندگان از امکانات پارک ابشار به حساب می‌آیند.همچنین مسجد، سرویس بهداشتی، رستوران و زمین بازی برای کودکان در این پارک تعبییه شده است.

پارک آبشار تهران

رستوران های اطراف دریاچه چیتگر

جذابیت های دریاچه چیتگر، بسیاری را برای گشت و گزار به این منطقه می کشاند و این جذابیت ها نه تنها به خاطر مراکز تفریحی و گردشگری که در این محله وجود دارد که به خاطر رستوران های لوکسی است که با ایجاد چشم انداز بسیار زیبایی از دریاچه و همچنین سرو انواع غذاهای بین المللی لحظات خوشی را برای دوستدارانشان فراهم می کند. در ادامه به چند نمونه از این رستوران ها اشاره می کنیم :

  • رستوران ته دیگ

همانطور که از نام این رستوران پیداست، غذاهای پلویی همراه با یک ته دیگ خوش طعم سرو می شود. خوش مزه ترین غذاهای اصلی رستوران شامل پلوکباب اصلی رشتی، قرمه سبزی، باقالی پلو ته دیگی با مرغ یا گوشت است.

رستوران ته دیگ

  • رستوران چلوکباب رفتاری

غذاهای رستوران رفتاری، به خاطر خوش طعم بودن و کیفیت بالایی که دارند باعث شده این رستوران جزو رستوران های برتر به شمار رود. منوی این رستوران شامل انواع چلوکباب ها، خوراک و غذای ایرانی است.

زستوران چلوکباب رفتاری

  • رستوران چینا باکس

برای چشیدن طعم غذاهای چینی، این رستوران بسیار به شما کمک خواهد کرد.انواع نودل ها، اسپرینگ رول، سیب زمینی و سوپ و سالاد از انواع غذاهای این رستوران است.

رستوران چیناباکس

  • رستوران جوگریل

غذاهای رستوران جوگریل شامل انواع پاستا، پیتزاهای خوشمزست. رستورانی ساده که بیشتر قسمت های آن چشم انداز دریاچه را دارد. یکی از مزایای این رستوران این است که شما تمامی مراحل آماده شدن غذاها را می توانید ببینید.

رستوران جوگریل

  • رستوران زاهد العراقی

از رستوران های عربی اطراف دریاچه چیتگر است که هم غذاهای عالی با طعم متفاوت دارد و هم دیزاین بسیار زیبایی برای رستوران طراحی شده است.

رستوران زاهد العراقی

  • رستوران کشتی رویال لانژ

رستوران رویال لانژ این امکان را به مشتریان خودش داده تا غذاهای خود را بر روی آب و در فضای بسیار شیک و با ویوی دریاچه تجربه کنند. منوی این رستوران شامل انواع استیک ها، غذاهای دریایی، دسر و سالاد است و منوی کافی شاپ شامل انواع نوشیدنی های سرد و گرم و قلیان می باشد.

رستوران رویال لانژ

  • رستوران گیله مرد چیتگر

تهیه غذای گیله مرد در بلوار کوهک واقع شده و انواع غذاهای ایرانی در این رستوران سرو می شود غذاهایی مانند کباب، چلوکباب و انواع خورشت ها.

رستوران کردی ونوشک

یکی از رستوران های کردی در تهران رستوران کردی ونوشک می باشد که در بام لند و در اطراف دریاچه چیتگر قرار گرفته است. در این رستوران علاوه بر طراحی و معماری سنتی ویژه،طبع و طبخ غذا ها نیز از اصالت و سنت بی‌نظیر کردی برخوردار میباشد.

در این رستوران انواع کباب ، چلوماهی ، چلو ماهیچه با طبخ کردی سرو می شود.

رستوران ونوشک

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09123109984

مطلب قبلیبرج های پامچال
مطلب بعدیپیش فروش برج های چیتگر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید