مسکن مهر

2
2273
مسکن مهر

مسکن مهر

مسکن مهر پروژه هایی هستند که با هدف خانه دار کردن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه در دولت آقای احمدی نژاد ساختشان شروع شد. در این راستا، دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان خانه سازی را تشویق کرد و اوایل سال 92 دولت دهم پروژه مسکن مهر را با پیشرفت 70 درصدی که داشت تحویل دولت یازدهم کرد. ناگفته نماند تا تاریخ 96.5.22 تعداد 1839829 واحد مسکن مهر تکمیل و افتتاح شد. این پروژه های ساختمانی اغلب در اطراف شهرها هستند و متاسفانه به لحاظ امکانات اولیه و مهم از جمله برق، گاز، تلفن در سطح ضعیفی قرار دارند.

مسکن مهر

خرید مسکن مهر

زمین هایی که برای ساخت مسکن های مهر اختصاص داده می شود به 2 نوع ملکی و اجاره 99 ساله تقسیم می شوند. واحد هایی که به شکل ملکی هستند یعنی متقاضیان، مالک زمین ملک هستند، عرصه و عیان یعنی زمین و ساختمان قابل انتقال است ولی در پروژه های اجاره 99 ساله تنها اعیان منتقل خواهد شد.

خرید و فروش مسکن های مهر از طرف وزارت راه و شهرسازی در سال 1393 آزاد شد و به ابن ترتیب شکل قانونی به خود گرفت و بر طبق دستورالعملی که در سال 93 صادر شد خرید و فروش مسکن مهر که در حال ساخت است بعد از تحویل و تنظیم اسناد مالکیت امکان پذیر شد. در خرید و فروش مسکن مهر ملکی، زمین و ساختمان هر دو انتقال داده می شوند. در این راستا طرفین نقل و انتقال به صورت همزمان جهت تغییر نام مدیون، به بانک مراجعه و بانک مورد نظر جهت انجام مراحل قانونی و تسویه بدهی عقب افتاده و همچنین به روزرسانی اقساط، اقدامات لازمه را انجام می دهد.

در رابطه با نقل و انتقال پروژه های مسکن های مهر 99 ساله که فقط ساختمان ملک منتقل می شود و زمین در مالکیت دولت باقی می ماند، مجددا طرفین نقل و انتقال به بانک مراجعه می کنند و بانک بعد از انجام مراحل قانونی و تسویه بدهی عقب افتاده و به روزرسانی اقساط، مراتب را به اداره کل راه و شهرسازی و یا شرکت عمران شهرجدید و یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جایگزینی مستاجر در قرارداد اجاره ساختمان اعلام می کند.

در خرید و فروش مسکن های مهر به چند نکته مهم توجه لازم را داشته باشید:

  1. قبل از استعلام وضعیت ملک از اداره ثبت اسناد(در صورت داشتن سند رسمی) و یا شرکت عمران شهرهای جدید و یا اداره کل راه و شهرسازی، معامله را نهایی نکنید و از پرداخت وجه خودداری نمایید.
  2. مطمئن شوید فروشنده واحد مربوطه در مسکن مهر، هیچ بدهی در رابطه با اقساط بانک نداشته باشد. به سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت عمران شهرهای جدید یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز نباید بدهکار باشد. در صورت داشتن بدهی قبل از معامله باید همه‌ی آنها را تسویه کند.
  3. جهت انتقال مسکن مهر در شرکت عمران مسکن، مدارکی از جمله مدارک شناسایی خریداروفروشنده، قرارداد و صورت جلسه انتخاب واحد نیار است. علاوه بر آنها، حضور خریدار و فروشنده به صورت همزمان برای این انتقال الزامی است.

جهت ثبت نام مسکن مهر می توانید به سامانه ثبت نام و واگذاری مسکن مهر رجوع نمایید

مسکن مهر کرج

پروژه های مسکن مهر در چندین شهر اجرا شد که استان البرز از این امر مستثنا نیست. تعداد این پروژه ها در استان البرز شانزده هزار و هشتصد و پنجاه و چهار واحد مسکونی بوده که در شهرک ابریشم و جاده قزلحصار و نیز شهرک ماهدشت احداث و پیشرفته تقریبا 98 درصدی داشته است. در شهرک ابریشم تعداد پنچ هزار و سیصد و هشتاد و هشت واحد مسکن مهر تحویل داده شد و تعداد ششصد و سی و چهار واحد دیگر در حال ساخت است.

در رابطه با مسکن مهر ماهدشت کرج نیز، اداره راه و شهرسازی استان البرز تعهد دارد تعداد ده هزار و دویست و چهار واحد مسکونی را بسازد که تا الان هشت هزار و ششصد و سیزده واحد دیگر نیز اماده تحویل هستند. پروژه مسکن مهر ماهدشت با توجه به گفته های رئیس اداره اجرایی و نظارت در امور مسکن راه و شهرسازی استان البرز پیشرفت 97 درصدی داشته است.

جهت ثبت نام مسکن مهر کرج ابتدا باید مشمول داشتن شرایط خرید مسکن مهر کرج از جمله: متاهل و یا سرپرست خانواده باشید، در شهر مورد تقاضا 5 سال سابقه سکونت داشته باشید، شرط سوم جهت ثبت نام مسکن ملی البرز(کرج) این است که از سال 57 از امکانات دولتی زمین و مسکن استفاده نکرده باشید، شرط چهارم برای متقاضیان نداشتن مالکیت شخصی از فروردین ماه سال 1384 تا به امروز می باشد.

مسکن مهر کرچ

مسکن مهر پردیس

شهر پردیس نیز از اجرای پروژه های مسکن های مهر بی نصیب نماند و در فازهای مختلف این شهر پروژه مسکن های مهر اجرا شد؛ 8855 واحد در فاز 3، 6232 واحد در فاز 5، 3190 واحد در فاز 9 جدید، 3645 واحد در فاز 9 قدیم، 28915 واحد در فاز 8 و 33335 واحد در فاز 11 پردیس احداث شده است. به طور کلی 35 هزار واحد مسکونی از مسکن مهر شهر پردیس افتتاح شده و به مالک این واحدها در حال تحویل است.

مسکن مهر شهر پردیس

مسکن مهر شهر پردیس

مسکن مهر هشتگرد

اجرای مسکن مهر در شهر هشتگرد از سال 1387 شروع و 41 هزار واحد مسکونی ساخته شد. درابتدا فقط 22 هزار واحد از این 41 هزار واحد واگذار شد، اما با اجرای خط متروی تهران-هشتگرد بسیاری به سمت خریداری و حتی سرمایه گذاری در مسکن مهر هشتگرد روی آوردند. بخش عمده ای از واحدهای مسکن مهر هشتگرد، انشعابات گازرسانی و کنتور برق داشته و از این بابت مشکلی ندارند. ناگفته نماند در فاز 4 شهر هشتگرد، مسکن مهر ویلایی که 2 یا 3 طبقه بوده و دارای 20 متر تراس می باشند، ساخته شده است.

قیمت مسکن مهر هشتگرد با توجه به راه اندازی مترو، آب و هوای خوب این شهرو اشتغال در بخش های صنعتی رو به افزایش می باشد.

مسکن مهر شهر جدید هشتگرد

مسکن مهر پرند

شهر پرند که در 30 کیلومتری تهران و در مسیر بزرگراه تهران ساوه قرار گرفته است به دلیل امکاناتی که دارد، جمعیت بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. به دلیل این حجم گسترده از جمعیت که به شهر پرند جهت سکونت روی آوردند، دولت حدود 96 هزار و 700 واحد مسکن های مهر برای این شهر در نظر گرفته است که با این تعداد شهر پرند، پایتخت مسکن های مهر ایران شناخته شد. شهر پرند 7 فاز دارد که واحدهای مسکن های مهر بیشتر در 3 فاز 4و5و6 واقع شده اند و در فاز های 0 تا 3، فازهای شخصی ساز قرار دارند.

یکی از مشکلات تعداد زیاد پروژه های مسکن های مهر در شهر پرند این است که تعداد زیادی از این پروژه ها به پیمانکاران واگذار شد و همین موضوع یاعث شده که بسیاری از پروژه ها نیمه کاره رها شوند و از کیفیت بالایی برخوردار نباشند. از واجد های ساخته شده مسکن مهر پرند، 16 هزار واحد توسط شرکت کیسون، 10 هزار واحد توسط شرکت هسا و 20 هزار واحد توسط شرکت کوزو ترکیه ساخته شده اند.

پروژه مسکن مهر پرند

برای ثبت نام، دریافت راهنمایی نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز میتوانید به سامانه خدمات الکترونیکی مسکن مهر به آدرس emehr.ntdc.ir مراجعه نمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیشهر پردیس
مطلب بعدیبرج چناران پالاس

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید