امکانات منطقه چیتگر

0
706
امکانات منطقه چیتگر

امکانات منطقه چیتگر

چیتگر محله ای است در منطقه 22 که در شمال غربی تهران قرار گرفته است و به خاطر سازه های مدرنی که در آن احداث شده بسیار معروف است و نیز به خاطر جاذبه های گردشگری و امکانات منطقه چیتگر  از جمله دریاچه چیتگر، پارک جنگلی چیتگر و سایت پرواز چیتگر …

همین مسئله، آب و هوای بسیار دلپذیری را برای منطقه چیتگر فراهم کرده است و از آلودگی هوای آن کاسته. زمین های این محله در گذشته متعلق به خانواده فرمان روایان و فیروزگر بود که بعد از انقلاب این زمین ها به سازمان زمین شهری واگذار شد و بعد ها تصمیم دولت بر این شد که این منطقه را به شهر تهران اضافه کند و محله جدیدی به نام محله چیتگر تاسیس کند.

دریاچه چیتگر

دریاچه شهدای خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی در ایران است که در شمال غربی شهر تهران در منطقه 22 وافع شده است. به سبب امکانات تفریحی جذابی که در دریاچه چیتگر فراهم شده است؛ از جمله دوچرخه سواری، قایق رانی، شهربازی، سینما 6 بعدی، مجموعه بام لند و … بسیاری این مکان را جهت گذراندن اوقات قراغت خود انتخاب می کنند.

دریاچه

پارک جنگلی چیتگر

در منطقه 22، با توجه به روند سریع ساخت و ساز وجود فضای سبز و بوستان های جنگلی اهمیت فراوانی دارد. در همین راستا پارک جنگلی چیتگر به سبب پوشش گیاهی و وسعت زیاد جهت رفع برخی از نیاز های منطقه 22 می تواند نقش مهمی ایفا کند. این بوستان در سال 1342 احداث شد و اکنون تحت مدیریت شهرداری منطقه 22 است.

در بوستان جنگلی چیتگر انواع گونه های گیاهی به چشم می خورد مانند اقاقیا، زبان گنجشک، پلت، نارون چتری، ارغوان، انواع بلوط و … و همین طور انواع گونه های جانوری همچون طوطی، مینا، کلاغ، گنجشک، سنجاب و روباه.

پارک چیتگر

امکانات منطقه چیتگر

مترو چیتگر

ایستگاه مترو چیتگر از ایستگاه های خط 5 مترو تهران می باشد که در بزرگراه لشگری واقع شده است. امکاناتی که در این ایستگاه به چشم می خورد شامل: تلفن عمومی کارتی، پله برقی، رمپ، سرویس بهداشتی عمومی، نمازخانه، دفتر اشیا گمشده، پایانه اتوبوسرانی، پارکینگ عمومی، پایانه تاکسیرانی، دفتر پلیس مترو، سوپرمارکت و غرفه فروش عطر.

خطوط اتوبوسرانی ایستگاه مترو چیتگر
  • ایستگاه مترو چیتگر به شهرک شهید باقری
  • ایستگاه مترو چیتگر به پایانه دریاچه
  • ایستگاه مترو چیتگر به همت-شریعتی
  • ایستگاه مترو چیتگر به شهرک دانشگاه
خطوط تاکسی مترو چیتگر
  • به میدان المپیک
  • به میدان ساحل
  • به خیابان گلها
  • به میدان کاج

مسیر چیتگر

آدرس: تهران، منطقه 22، بین بزرگراه های شهید همدانی و شهید خرازی

خوشبختانه بواسطه اتوبان های مهمی منطقه چیتگر را احاطه کرده است، دسترسی به این منطقه کار ساده ای است؛ اگر با خودرو شخصی قصد رفتن به این منطقه را داشته باشید با طی کردن مسیر علامه جعفری< اتوبان شهید همدانی < بلوار گیاه شناسی <بلوار میعاد به راحتی می توانید به منطقه چیتگر دسترسی پیدا کنید. هم چنین اگر از سمت اتویان آزادگان و یا اتوبان همت وارد اتوبان شهید خرازی می شوید باید وارد خروجی دریاچه شوید.

در صورتیکه قصد رفتن به منطقه چیتگر با استفاده از وسیله نقلیه مترو را دارید باید در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شده و با استفاده از اتوبوس شهرک شهید باقری به دریاچه چیتگر بروید و اگر بخواهید به پارک جنگلی چیتگر بروید چون این پارک در نزدیکی مترو قرار دارد نیازی به اتوبوس هم نیست.

داروخانه های چیتگر

از دیگر امکانات منطقه چیتگر می توان به داروحانه های بسیاری که در این منطقه احداث شده است اشاره کرد :

  • داروخانه کیان(دکتر پریشان زاده)
    آدرس: بلوار کوهک، نبش نسیم دهم
    تلفن: 46023704
  • داروخانه دکتر افسانه حسینی
    آدرس: کوهک، نسیم 16، مجتمع تجاری طوبی
    تلفن: 46085037
  • داروخانه خلیج فارس
    آدرس: میدان دریاچه، بلوار میعاد، بلوار میرکمالی، برج بیمه
    تلفن: 44740450

ایستگاه مترو وردآورد

یکی از ایستگاه های خط 5 مترو تهران است که در خیابان داروپخش واقع شده است. ورودی های ایستگاه مترو وردآورد در خیابان داروپخش و خیابان شهید اردستانی قرار دارد. ساکنین شهر قدس هم می توانند از این ایستگاه استفاده نمایند. امکانات موجود در ایستگاه وردآورد تهران شامل موارد زیر است:

تلفن عمومی، دفتر اشیا گمشده، آب سردکن، پله برقی، رمپ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی، سوپرمارکت

خطوط اتوبوسرانی مترو وردآورد
  • ایستگاه مترو وردآورد به شهرک وردآورد
  • ایستگاه مترو وردآورد به پایانه دریاچه چیتگر
  • ایستگاه مترو وردآورد به شهر قدس

درمانگاه های چیتگر

از دیگر امکانات منطقه چیتگر می توان به درمانگاه های این منطقه اشاره کرد که از آن جمله درمانگاه شبانه روزی حضرت ولیعصر است.
آدرس درمانگاه حضرت ولیعصر : منطقه 22، انتهای بلوار کوهک، خیابان شهید بیگی
تلفن : 02144762208

درمانگاه شبانه روزی ولیعصر

مجتمع تجاری طوبی

مجتمع تجاری اداری طوبی که در بلوار کوهک واقع شده است نیز از امکانات منطقه چیتگر به حساب می آید . این برج 21 طبقه ای، 100 واحد تجاری، اداری و تفریحی دارد. از امکاناتی که برای مجتمع طوبی درنظر گرفته شده می توان به این موارد اشاره کرد: 2 لاین آسانسور پانوراما، سیستم اعلام و اطفا حریق، سیستم برق اضطراری، سیستم گرمایش و سرمایش چیلر مرکزی، 18 پله برقی و …

مجتمع تجاری طوبی

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب بعدیمجتمع های مسکونی منطقه 22

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید