ملک در کرج

0
2325
ملک در کرج

ملک در کرج

استان البرز، 31 امین استان ایران است و در نزدیکی استان تهران قرار گرفته است،  به همین خاطر خرید ملک در کرج بسیاری از ساکنین تهران به این استان کشانده و در رفت‌ و آمد هستند. استان البرز از شهرهای کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقانی، اشتهارد، فردیس و چهارباغ تشکیل می‌شود.

استان البرز

به طور کلی استان البرز به‌خصوص شهر کرج؛ به دلیل داشتن آب‌وهوای مطلوب، ترافیک کم‌تر، قیمت پایین‌تر ملک و نزدیکی به استان تهران، به یکی از مناطق پرطرفدار برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. همچنین شهر کرج به دلیل مجاورت با شهرک‌های صنعتی زمینه‌های اشتغال به خوبی فراهم است که این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌هایی است که قصد سکونت در این منطقه را دارند.

قیمت ملک در کرج

اگر بخواهیم وضعیت ملک در کرج را بررسی کنیم؛ می توان گفت با توجه به شرایط جدید استان البرز و امکانات بیشتری که برای این استان فراهم آمده و نیز ساخت آپارتمان ها و خانه هایی که قیمت آنها به نسبت خانه هایی که در پایتخت ساخته می شوند، بسیاری کرج را جهت سکونت انتخاب می کنند. افراد می توانند با توجه به ویژگی هر محله، آن محله را جهت ادامه زندگی برگزینند.

به طور کل قیمت خانه و آپارتمان در استان البرز پایین‌تر از تهران است به‌استثنای برخی از محله‌های مرفه نشین آن ‌که قیمت خانه‌ها مشابه یا پایین‌تر از شهر تهران هستند. به طور مثال محله پیروزی نزدیک‌ترین قیمت‌ها را به تهران دارد و ارزان‌ترین محله‌های کرج عبارت‌اند از: شهر جدید هشتگرد، مارلیک، ماهدشت، محمد شهر، گوهردشت.

 

نقشه استان البرز

نقشه هوایی کرج

هرچند با وجود رکودی که چند سالی است در بازار مسکن حاکم شده است؛ شرایط اقتصادی بد، تحریم‌ها و غیره خریدوفروش ملک در مناطق مرفه نشین کاهش و تمایل مردم به اجاره‌نشینی افزایش پیدا کرده است. شهرهای گوهردشت، ماهدشت و فردیس در کرج همواره مورد توجه افراد برای سکونت و سرمایه‌گذاری بوده‌اند به این خاطر در این مقاله خانه دان به بررسی این سه منطقه می‌پردازیم:

گوهردشت

گوهردشت کرج که نام آن بعد از انقلاب به رجایی شهر تغییر پیدا کرد در شمال کرج واقع است. این محله جزو محله‌های شلوغ کرج است و مراکز تفریحی و مهمی در گوهردشت کرج قرار دارد. در ضلع شرقی گوهردشت خیابان آزادی و ضلع غربی بلوار شهرداری قرار گرفته است.

گوهردشت

همان‌طور که بالاتر گفتیم قیمت آپارتمان در گوهردشت کرج نسبت به سایر محله‌های آن پایین‌تر است و برای کسانی که قصد خرید آپارتمان در گوهردشت کرج را دارند بسیار مناسب است. مهم‌ترین خیابان گوهردشت، خیابان انقلاب نام دارد این خیابان از سه راه گوهردشت تا بلوار موذن کشیده شده است، در این خیابان عمدتاً خانه‌ها ویلایی هستند. سایر خیابان‌های مهم گوهردشت که مکان مناسبی برای خرید خانه هستند می‌توان به بلوار رستاخیز(جمهوری اسلامی)، بلوار ملکشاه (استقلال)، بلوار اشتراکی مصطفی و بلوار ملاصدرا اشاره کرد.

گوهردشت

همچنین بیشترین املاک در گوهردشت کرج در این محله‌ها قرار دارند. خانه‌ها در این خیابان‌ها ابتدا ویلایی بودند اما با گذشت زمان ساخت اپارتمان مای لوکس در این مناطق رونق گرفت. به این خاطر است که قیمت آپارتمان مای نوساز در گوهردشت کرج بالا رفته است.

در گوهردشت کرج قشر مرفه، اغلب بازاری و با سطح طبقاتی بالا سکونت می‌کنند.

به افرادی که به دنبال خریدوفروش مسکن مهر در گوهردشت کرج هستند باید بگوییم با توجه به گفته استاندار تهران: با هدف کاهش جمعیت از ساخت مسکن مهر در گوهردشت کرج و تهران جلوگیری خواهد شد.

ماهدشت

ماهدشت کرج که قبلاً شاهدشت نام داشته است واقع در استان البرز با 61.1600 هکتار مساحت در 18 کیلومتری کرج قرار دارد.

ماهدشت کرج

این منطقه از آب‌وهوای خیلی خوبی برخوردار بوده و 2700 هکتار زمین کشاورزی دارد به همین علت در قدیم این منطقه از سوی رژیم شاه بسیار محبوب بوده است، ماهدشت در مسیر اصل ترانزیت تهران کرج و اشتهارد و همچنین نزدیک فرودگاه پیام قرار دارد و این موقعیت جغرافیایی بسیار خوب ماهدشت آن را به مکانی با پتانسیل سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

موقعیت مکانی دقیق آن در جنوب غربی کرج است و از سمت شمال به فرودگاه پیام، از جنوب به شهریار، از شرق به احمدشهر کرج و از غرب به شهرستان اشتهارد می‌رسد.

به طور کلی چون ماهدشت به تهران و کرج نزدیک بوده و قیمت ملک در ماهدشت نسبت به تهران مناسب‌تر است این موضوع باعث افزایش بی‌رویه جمعیت در این منطقه و به دنبال آن احداث طرح مسکن مهر در ماهدشت کرج شده است.

مسکن مهر ماهدشت البرز

مسکن مهر البرز به تازگی با نام شهرک پیام شناخته می‌شود و این مجموعه با 10هزار واحد مسکونی بیشترین تعداد واحد را در مسکن مهر کرج دارد. در سال 91 مسکن مهر ماهدشت اولین واحدها را تکمیل و به صاحبین تحویل داد. اما با وجود تقاضای بالا در خرید مسکن مهر ماهدشت و افزایش ساکنین این شهرک، رسیدگی لازم به این منطقه از سوی مسئولین صورت نمی‌گیرد و وضعیت مسکن مهر ماهدشت بسیار وخیم است. علاوه بر مسکن مهر، پروژه مارال کاسپین متعلق به شرکت مارال کاسپین در ماهدشت با 512 واحد مسکونی و 32بلوک احداث شده است.

مسکن مهر ماهدشت کجاست؟

مسکن مهر ماهدشت در قالب چند پروژه در ضلع شمال غربی ماهدشت در انتهای بلوار کشاورز ساخته شده است.

به علت پایین بودن قیمت مسکن مهر در ماهدشت، افراد به مهاجرت به این منطقه تمایل پیدا کردند و در نتیجه تعداد پروژه مای مسکن مهر رو به افزایش است اما به علت وجود تعداد بالای مشاور املاک مسکن مهر ماهدشت، قیمت‌ها ملک در این منطقه با نوسان بسیاری مواجه است.

نقشه ماهدشت کرج

در حال حاضر حدود 12هزار واحد مسکن مهر در این منطقه وجود دارد اما امکانات بسیار پایین است. ساکنین این محدوده از کمترین امکانات رفاهی از جمله مامور بهداشت، فضای بازی، دبیرستان، آتش نشانی و اورژانس محروم هستند. از دیگر مشکلات مسکن مهر ماهدشت این است که بسیاری از واحدها هنوز به مالکین تحویل داده نشده و یا سند مسکن مهر ماهدشت آماده نشده است. علی رقم همه این معضلات بسیاری از دلالان همچنان مشغول خریدوفروش امتیاز مسکن مهر ماهدشت هستند.

فردیس

شهر فردیس در  سال 96 از شهرستان کرج جدا شد و مستقلاً تبدیل به شهرستان فردیس شد. این شهر تاریخچه طولانی و جمعیت بالایی دارد و طبیعتاً مانند اغلب شهرهای البرز مشکلات خود را دارد. اما نسبت به شهرهای دیگر زیرساخت بهتری دارد و از سوی تهرانی‌ها خرید آپارتمان در فردیس کرج طرفداران بیشتری دارد.

فردیس

فردیس از شهرک‌های بسیاری تشکیل شده است و به دو دسته گستره 1 و گستره 2 تقسیم می‌شوند. برخی از شهرک‌های مهم آن عبارت‌اند از شهرک سپاه، شهرک ناز، شهرک منظریه، شهرک صنعتی سیمین دشت، شهرک هفده شهریور کوی لاله و شهرک وحدت فردیس کرج.

از مشکلات فردیس می‌توان به کمبود امکانات ورزشی، ترافیک و شلوغی، نبود قبرستان و همچنین خطرات فراوان پل فردیس اشاره کرد اما قیمت خانه در فردیس کرج نسبت به سایر شهرها کمتر بوده و به‌مرور زمان خانه‌های ویلایی در فردیس کرج تبدیل به آپارتمان شده‌اند و قیمت زمین در فردیس نیز افزایش یافته است اما در سال مای اخیر طرح مسکن مهر در فردیس کرج در حال اجرا است.

ثبت نام مسکن مهر فردیس

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز متقاضیان ثبت نام مسکن مهر باید:

  • متأهل یا سرپرست خانوار باشند
  • سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا( برای فرد ثبت نام کننده قید شده است که در شهری مانندشهر جدید هشتگرد محل زندگی می‌تواند شهرهای همجوار آن نیز باشد.)
  • فرد متقاضی و افراد تحت تکلف وی از بهمن ماه سال ۵۷ تاکنون نباید از امکانات دولتی زمین و مسکن استفاده کرده باشند.
  • از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تا به امروز مالکیت شخصی نیز نداشته باشند یعنی کسی که خانه دارد دولت از این طریق به وی خانه نمی‌دهد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مسکن مهر فردیس در سامانه ثبت نام کنند.

http://www.maskanemehr.n.nu/34703

عظیمیه کرج

عظیمیه یکی دیگر از محله های استان البرز بوده و آب و هوای بسیار مطلوبی دارد اما قیمت ملک در این محله بالاست و بعضا با بعضی از مناظق خوب تهران برابری می کند.در نتیجه جهت خرید ملک در کرج نمی توان این محله را به عنوان محله ای به صرفه دانست. البته از امکانات خوبی که برای محله عظیمیه کرج فراهم شده است نیز نمی توان چشم پوشی کرد؛ از جمله این امکانات می توان به مراکز تجاری برج میلاد و برج قائم، مراکز ورزشی عظیمیه، مراکز درمانی مانند درمانگاه شبانه روزی مهر، بیمارستان دولتی استان البرز، بیمارستان تخت جمشید، مراکز تفریحی پارک ایران زمین، پارک گلستان، پارک مادر و بوستان هما اشاره کرد.

عظیمیه

مهرشهر

مهرشهر نیز یکی دیگر از محله های استان البرز بوده و نسبت به محله های دیگر قدیمی تر است. مهرشهر در گذشته از استان البرز مجزا بوده ولی بعدها به این استان پیوست. مهرشهر 5 فاز دازد و قیمت ملک در آنها متفاوت می باشد به طوریکه فاز اول به دلیل داشتن آپارتمان های لوکس و مدرن از قیمت بالاتری برخوردار است. اما کسانیکه قصد خرید ملک در کرج را دارند می توانند با توجه به بودجه خود از ملک های سایر فازهای مهرشهر بازدید نمایند.

مهرشهر

جهانشهر

از محله های مرکزی استان البرز محله جهانشهر می باشد که قیمت ملک در این محله بالاست. اما امکانات بسیار خوبی مانند مراکز اداری، آموزشی و درمانی در این محله قرار دارد.

جهانشهر

 مراکز خرید شهر کرج

  • مرکز خرید مبنا
  •  مرکز خرید پروما
  • مرکز خرید یادمان
  •  مجتمع تجاری اکومال
  • مرکزخرید ملاصدرا
  •  مرکزخرید پارسیان
  •  مرکزخرید گلستان
  •  مجتمع تجاری تندیس
  •  مرکزخرید مهستان
  •  برج تجاری میلاد
  •  مجتمع تجاری نیکامال

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مراکز درمانی استان البرز

بیمارستان امام خمینی کرج
آدرس: کرج خیابان شهید بهشتی جنب پاسگاه نیروی انتظامی
تلفن: ۳۲۲۳۴۳۷۳

بیمارستان قائم (عج) آکرج
آدرس: کرج چهارراه دولت آباد – بلوار شهدای دانش آموز
تلفن: ۳۲۷۰۱۹۴۱

بیمارستان کسری کرج
آدرس: کرج خیابان شهید بهشتی خیابان کسری بیمارستان کسری
تلفن: ۳۴۴۱۶۲۳۲

بیمارستان البرز کرج
آدرس: کرج باغستان غربی میدان ولی عصر
تلفن: ۴۳۲۰۰۰۱

بیمارستان مرکز آموزشی درمانی شهید آیت اله مدنی
آدرس: کرج شهرک شهید باهنر(جهانشهر ) بلوار ماهان- میدان شهید مدن
تلفن: ۳۴۴۲۷۰۰۱

بیمارستان دکترعلی شریعتی
آدرس: کرج جاده محمد شهر-ماهدشت
تلفن: ۳۷۳۸۵۰۰۱

بیمارستان شهیدرجائی
آدرس: کرج حصارک خیابان شهید بهشتی ابتدای خ قلم
تلفن: ۳۴۵۵۲۰۰۱

بیمارستان ثارالله
آدرس: کرج مهرشهرحسین آباد-کوی فرهنگ-میدان فرهنگ
تلفن: ۳۳۳۲۰۱۲۵

بیمارستان تخت جمشید
آدرس: کرج میدان مهران
تلفن: ۳۲۵۱۳۴۳۷

بیمارستان مریم
آدرس: کرج ۴۵ متری گلشهر خیابان شهیداکبریه(ارغوان غربی)
تلفن: ۳۳۵۰۹۳۲۳

بیمارستان تخصصی عصر دانشگاه
آدرس: کرج خیابان شهید بهشتی بین میدان شهدا وچهارراه طالقانی
تلفن: ۳۲۵۵۶۶۵۵

بیمارستان کوثر
آدرس: کرج حصارک،میدان دانشگاه خوارزمی،بلوار خوارزمی
تلفن: ۳۴۵۴۴۰۷۰

بیمارستان کمالی
آدرس: کرج خیابان شهید بهشتی میدان شهدا خ کمالی
تلفن: ۳۲۲۲۲۰۲۱

بیمارستان حضرت علی (ع)
آدرس: کرج خیابان چالوس روبروی باغ دریانی اول منطقه دو اسلام اباد
تلفن:۳۲۲۴۹۰۰

بیمارستان شهید دکتر باهنر کرج
آدرس: کرج سه راه رسالت – خیابان چالوس
تلفن: ۳۲۵۰۰۱۲۳ و ۳۲۵۰۹۲۵۶

مطلب قبلیبرج های مهستان
مطلب بعدیبرج های عظیم زاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید