شهر پردیس

0
2971
شهر پردیس

شهر پردیس

شهر پردیس، مرکز شهرستان پردیس، واقع در استان تهران؛ یکی از شهرهای محبوب اهالی این استان است. این شهر که در سال‌های اخیر به‌سرعت در حال رشد بوده است 4200 هکتار وسعت داشته که از روستای تلو واقع در سرخ حصار شروع می‌شود و به بومهن ختم می‌شود. شهر جدید پردیس بسیار وسیع است و از آب‌وهوای بسیار خوب و بدون آلودگی برخوردار است که این ویژگی برای ساکنین تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر یک نگاه کلی به نقشه پردیس بی اندازیم متوجه می‌شویم که در ضلع شمالی شهر پردیس شهرستان شمیرانات، در ضلع جنوب شهرستان پاکدشت، ضلع شرقی دماوند و در ضلع غربی آن شهر تهران قرار گرفته است.

نقشه شهر پردیس تهران:

نقشه شهر پردیس

شهر پردیس تهران از 11 فاز تشکیل‌شده است فازهای شهر پردیس در کاربری‌های مسکونی، آموزشی-تحقیقاتی و صنعتی ساخته شده‌اند؛ مسکونی‌ها شامل فازهای 1،2،3،4،5،8 و 11- آموزشی و تحقیقاتی در فاز 6 که پارک فناوری و دانشگاه‌های پردیس قرار دارد و صنعتی شامل فاز 7 شهرک پردیس می‌شود و نحوه قرارگیری تمام این 11 فاز کنار هم در نقشه شهر پردیس تهران در ادامه مقاله قابل‌رؤیت است.

شهر پردیس

در این قسمت به معرفی فازهای پردیس می‌پردازیم:

فاز 1:

این فاز همان‌طور که از اسمش پیداست اولین فاز و قدیمی‌ترین فاز شهر پردیس است، کاربری آن مسکونی است و در موقعیت بی‌نظیری قرار گرفته است به‌طوری که نسبت به فازهای دیگر برتری دارد و این موقعیت بهتر آن عامل بالاتر بودن قیمت ملک در فاز 1 است، موقعیت دقیق‌تر آن در نقشه فاز 1 پردیس قابل مشاهده است.

با توجه به امکانات بسیار خوبی که برای فاز 1 شهر پردیس فراهم آمده است؛ از جمله مجتمع های تجاری و اداری، بانک ها، سازمان های دولتی و … و نیز به دلیل سنددار بودن ملک های این فاز، بسیاری از افراد جهت خرید خانه، فاز 1 را انتخاب می کنند. از دیگر امکانات فاز 1 شهر پردیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراکز آموزشی همچون مدرسه ام جعفرصادق، مدرسه خدیجه کبری، مدرسه اندیشه دانش، مدرسه شهید بهشتی و …، مراکز درمانی مانند کلینیک های پزشکی و آزمایشگاه و داروحانه، مجتمع های تجاری مانند مجتمع تجاری ولیعصر، کوروش، جام جم و …

ناگفته نماند مجتمع مسکونی نوسا یا همان الماس قرن که زیر نظر تعاونی نیروی انتظامی ساخته شده استدر فاز 1 شهر پردیس قرار دارد.

فاز یک پزدیس

فاز 2:

فاز دوم ساخته شده در شهر پردیس فاز 2 نام دارد و واحدها مشابه فاز 1 هستند اما با توجه به نقشه فاز دو پردیس این فاز از دسترسی بهتری به مراکز خرید و رفاهی برخوردار است. فاز 2 شهر پردیس به لحاظ جغرافیایی در مرکز شهر پردیس واقع شده و جزو مناطق لوکس این شهر به حساب می آید. انواع واحدهای مسکونی در فاز 2 شهر پردیس به چشم می خورد، از ساختمان های یک طبقه تا خانه های ویلایی دوبلکس و تریپلکس. فاز 2 شهر پردیس از 4 محله تشکیل شده است که از نظر موقعیتی در 4 جهت شمال غربی، شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب شرقی قرار دارد.

محله 1 فاز 2 شهر پردیس در جنوب شرقی

محله 2 فاز 2 شهر پردیس در جنوب غربی

محله 3 فاز 2 شهر پردیس در شمال شرقی

و محله 4 فاز 2 شهر پردیس در شمال غربی

فاز 2 شهر پردیس قرار دارند.

فاز 2 شهر پردیس

فاز 2 شهر پردیس

فاز 8:

فاز 8 شهر پردیس که به آن دره بهشت نیز گفته می شود نزدیکترین فاز به تهران بوده و ضلع غربی میدان امام در شهر پردیس واقع شده است. تعداد واحد های مسکن مهر شهر پردیس 28733 واحد بوده که توسط چندین شرکت عمرانی ساخته شده است.ساختمان های این فاز به 4 تیپ مختلف تقسیم می شوند و این تقسیمات به تعدا طبقات و تعداد واحد ها بستگی دارد:

  1. تیپ 1: 3 طبقه و در هر طبقه 2 واحد 98 متری
  2. تیپ 2: 4 طبقه و در هر طبقه 2 واحد 98 متری
  3. تیپ 3: 5 طبقه و در هر طبقه 2 واحد 105 متری
  4. تیپ 4: 5 طبقه و در هر طبقه یک واحد 105 متری و یک واحد 120 متری

از امکانات فاز 8 شهر پردیس می توان موارد زیر را نام برد:

مراکز آموزشی مانند مدرسه آیت الله هاشمی، مرکز آموزشی فرهیختگان، مرکز آموزشی فرزانگان و مرکز آموزشی شایستگان. مجتمع های تجاری مانند مجتمع تجاری ونوس، امیرساوالان، مجتمع تجاری در پروژه اسکان سازان پردیس و مجتمع تجاری در پروژه سنگ بنای کسرا.

فاز 8 شهر پردیس

فاز 8 پردیس

فاز 9:

فاز 9 تقریباً در مرکز شهر پردیس ساخته شده است. همان‌طور که در نقشه فاز 9 پردیس مشاهده می‌کنید. پروژه‌های متعددی در این منطقه در حال ساخت هستند و تعدادی نیز افتتاح شده‌اند، از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه‌های بتن نما، لیان سازه، ساتراب و هسا اشاره کرد. از سویی دیگر وزارت راه و شهرسازی علا رقم کمبود زمین در فاز 9 پردیس اقدام به ساخت 2600 واحد مسکونی تحت عنوان طرح مسکن ملی فاز 9 کرد که این پروژه‌ها باعث رونق مسکن در فاز 9 پردیس شده‌اند اما خانه در فاز 9 پردیس عمدتاً آپارتمانی با متراژهای پایین است و خبری از خانه ویلایی در فاز 9 پردیس نیست.

همچنین به دلیل کمبود نسبی امکانات قیمت آپارتمان در فاز 9 پردیس پایین است به ویژه قیمت مسکن مهر پردیس فاز 9 به علت بدقولی در زمان تحویل نوسان زیادی در سال‌های اخیر داشته است. در نقشه هوایی فاز 9 پردیس زمان تحویل مسکن مهر پردیس فاز 9 قدیم همچنان نامشخص است.

نقشه فاز 9 پردیس:

فاز 9 پردیس

فاز 10 پردیس:

این فاز 10 پردیس شهرک الهیه هنوز مکان سکونت تبدیل نشده است و تمام ناحیه را زمین‌های خالی و ساختمان‌های نیمه‌کاره تشکیل می‌دهد، به همین خاطر است که فاز 10 پردیس روی نقشه قابل جستجو نیست.

یکی از مشکلات فاز 10 پردیس موقعیت مکانی نادرست آن است، این فاز ابتدا خارج از محدوده شهری احداث شد و بعد از حدود 5-6 سال با تلاش‌های فراوان توانستند بخشی از آن را داخل بافت شهری ببرند، در سال‌های 86 و 87 تعاونی‌های سازنده اقدام به احداث پروژه‌های خود در فاز 10 پردیس کرده‌اند و در همان مراحل اول واحدهای آپارتمان در فاز 10 پردیس پیش‌فروش شد، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی به دلایل متعدد از جمله اختلافات اعضای تعاونی، پروژه‌ها 15 سال است نیمه‌کاره رها شده‌اند و در حال حاضر تنها زمین‌های فاز 10 پردیس خریدوفروش می‌شوند.

با مشاهده نقشه فاز 10 پردیس که در ادامه مقاله قرار دارد خواهید دید که برخلاف سایر فازهای پردیس خانه در فاز 10 پردیس و خانه ویلایی در فاز 10 پردیس یافت نمی‌شود.

فاز 11 پردیس:

این فاز واقع در شمال غرب شهر پردیس، بهترین فاز پردیس برای سکونت است، این منطقه بسیار وسیع بوده و بیشترین امکانات را برای سکونت نسبت به سایر فازهای پردیس دارد و قطعاً خریدوفروش آپارتمان پردیس فاز 11 برای کسانی که قصد سکونت در این شهر را دارند بهترین انتخاب است. فاز 11 از آب‌وهوای کوهستانی و بدون آلودگی برخوردار است به همین دلیل زندگی در فاز 11 پردیس می‌تواند پر از آرامش باشد.

فاز 11 پردیس به شهرک ارا نیز معروف است و از دو بخش شمالی جنوبی تقسیم می‌شود، همان‌طور که در نقشه پردیس تهران فاز 11 می‌بینید از فاز به 5 زون(ناحیه) تقسیم شده است. در پردیس فاز 11، 35000 واحد مسکن مهر با مدیریت شرکت عمران پردیس فاز 11 ساخته شده است. پیمانکار مسکن مهر پردیس فاز 11 شرکت کوزو که یک شرکت ترکیه‌ای به عهده داشته است و می‌توان گفت آینده فاز 11 پردیس بسیار روشن است.

تاریخ‌های تحویل مسکن مهر پردیس فاز 11 در هر زون متفاوت هستند زیرا بعضی زون‌ها از سرعت عمل و شرایط مناسب‌تری برخوردارند درنتیجه تحویل واحدها سریع‌تر صورت می‌گیرد؛ به همراه آن قیمت نهایی مسکن مهر فاز 11 نیز همواره در نوسان خواهد بود. بهترین زون فاز 11 پردیس زون‌های 1،4 و 5 هستند به این خاطر که در ارتفاعات ساخته‌شده‌اند و چشم‌انداز و آب‌وهوای دل‌نشینی دارند. لازم به ذکر است که نقشه واحدهای فاز 11 پردیس تماماً شبیه به هم هستند.

زون 1 پردیس در بخش شمالی آن قرار دار و 109 بلوک و 6431 واحد مسکونی تشکیل‌شده است. زون 2 در جنوب شهر قرار دارد و از 11 بلوک و 6549 واحد مسکونی ساخته شده است. ساخت واحدهای مسکن مهر در زون 2 ده سال است که پیشرفتی نداشته‌اند و زمان تحویل زون 2 فاز 11 پردیس مدام به تعویق می‌افتد درنتیجه افرادی که به دنبال قیمت مسکن مهر پردیس فاز 11 زون 2 هستند باید مدت بیشتری منتظر بمانند.

زون 3 نیز در مجاورت زون 2 قرار دارد و بخش جنوبی پردیس واقع‌شده است این زون از 111 بلوک و 6549 واحد مسکونی تشکیل‌شده است، از زمان تحویل زون 3 فاز 11 یک سال می‌گذرد و واحدهای مسکن مهر این زون آماده هستند در ادامه مقاله نقشه کامل زون 3 فاز 11 پردیس را مشاهده می‌کنید. همچنین قیمت مسکن مهر پردیس فاز 11 زون 3 از ثبات بیشتری برخوردار است.

فاز 11 شهر پردیس

پردیس فاز 11

فاز یازده پردیس

زون 4 فاز 11 پردیس از 110 بلوک که نیمی از آن در بخش شمالی و نیم دیگر در بخش جنوبی ساخته‌شده‌اند تشکیل می‌شود. در این زون 6490 واحد مسکونی تعبیه شده است.

نقشه فاز 11 پردیس زون 4:

زون 5 در قسمت شمالی پردیس قرار گرفته و از 108 بلوک تشکیل‌شده است که مجموعاً 6372 واحد در این زون تعبیه شده است، قیمت مسکن مهر پردیس فاز 11 زون 5 مانند سایر زون‌های دیگر رو به افزایش است.

امکانات شهر جدید پردیس

شهر جدید پردیس از نظر موقعیت جغرافیای در منطقه ای خوش آب و هوا و دارای طبیعت بکر واقع شده است. از جمله امکانات و قابلیت های گردشگری و طبیعی این شهر میتوان به آبشار کمرد، دریاچه سدلار و منطقه لار ،دریاچه تار، منطقه پیست آبعلی، منطقه جوزک و … اشاره کرد.

 

برای اطلاعات بیشتر از این پروژه و پروژه های دیگر منطقه 22 با شماره زیر تماس حاصل فرماید:

09125781168

مطلب قبلیشهر جدید هشتگرد
مطلب بعدیمسکن مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید